مدير پنجمين جشنواره غذاي سالم گفت: تضمين و گواهي سلامت محصولات و فرآورده‌هاي غذايي مورد مصرف جامعه در هر كشور مهم‌ترين شاخص پايداري سلامت اجتماعي و اقتصادي است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، كامبيز آقايي افزود: اين مسئله نه تنها از حيث كمي و كيفي بلكه از نظر الگوهاي مصرف و شاخص‌هاي اقتصادي و اجتماعي نيز اهميت بسيار دارد.
 
وي ادامه داد: جمعيت رو به افزايش دنيا موجب شده مهم‌ترين چالش سياست‌گذاران حوزه توليد و سلامت، تضمين امنيت و سلامت غذا و تعيين راهبردهايي براي دستيابي به اين هدف در بخش توليد و عرضه محصولات كشاورزي و توليدي باشد.
 
وي اظهار داشت: براي ايجاد اعتماد در مصرف‌كنندگان در مورد كيفيت و سلامت محصولات و فرآورده‌هاي توليدي غذايي بايد سيستم و مقررات متنوعي با عنوان كلي نظام گواهي محصولات توليدي حاكم باشد.
 
مدير پنجمين جشنواره غذاي سالم گفت: كشور ما با توجه به پتانسيل‌هايي كه دارد مي‌تواند علاوه بر تامين نيازهاي غذايي، مازاد بر نياز خود را نيز به كشورهاي ديگر صادرات كند اما امروزه صادر كردن توليدات به كشورهاي ديگر داراي استانداردهايي است كه اگر رعايت نشود هم توليدات كشور را با مشكل مواجه مي‌كند و هم در بازارهاي بين‌المللي حرفي براي گفتن نخواهيم داشت.
 
آقايي افزود: برنامه‌هاي توسعه فرهنگي توليد و مصرف محصولات سالم در سال‌هاي اخير مورد توجه دست‌اندركاران امر سلامت قرار گرفته و در حوزه برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي غذاي سالم، سعي بر آن شده كه در قالب برنامه‌هاي فرهنگي و هنري محصولات سالم به مصرف‌كنندگان معرفي شود.
 
وي با اشاره به اينكه در اين جشنواره توليدكنندگان حامي سلامت مصرف‌كنندگان حضور خواهند داشت،‌ عنوان كرد: اگر امروزه از توليدكنندگان محصولات غذايي سالم حمايت و تقدير شود دوره جديدي در برنامه توسعه سلامت كشور ايجاد شده است و اگر در زمينه كميت به توان بالايي برسيم، مي‌توانيم از نظر كيفي نيز توليدات خود را ارتقا دهيم.
 
پنجمين جشنواره و نمايشگاه تخصصي غذاي سالم در تاريخ 18 الي 21 مهرماه در مركز نمايشگاه‌هاي كانون برگزار مي‌شود. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار