رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: استان اردبیل با توجه به تولید عسل خالص و ناب و شهرت جهانی بهترین مرکز برای مطالعات زنبور عسل و این محصول ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  شاهزاده فاضلی امروز در نشست هم‌اندیشی پیرامون همکاری مشترک جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در اردبیل، افزود: جهاد دانشگاهی اردبیل باید زمینه مطالعاتی زنبور عسل و عسل را جدی‌تر از سایر زمینه‌ها دنبال کند زیرا در حال حاضر در این زمینه با رقبای بزرگی مواجه نیست و زمینه فعالیت بیشتری در این زمینه دارد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با وارد شدن به بحث تحقیقات عسل می‌تواند در کشور و حتی در سطح بین‌المللی به قطب تحقیقاتی تبدیل شود.

فاضلی با بیان اینکه در انجام تحقیقات علمی، تجاری‌سازی و بهره‌مندی اقتصادی از نتایج آن شرط اول و اصلی است، افزود: با تشکیل گروه پژوهشی زنبور عسل و ایجاد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و مرکز ارزیابی و استاندارد‌سازی محصولات زنبور عسل در استان به منظور بررسی کیفی عسل تولیدی، جهاد دانشگاهی اردبیل می‌تواند در سطح کشور برند معتبری در این زمینه به خود اختصاص دهد و اقدام به برگزاری کنگره‌های ملی و انتشار مقالات علمی در موضوعات مرتبط با آن کند.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران همچنین با اشاره به ایجاد مرکز حفاظتی و تحقیقاتی شتر دوکوهانه، گفت: گام اول در این زمینه جلوگیری از انقراض این گونه جانوری با ارزش و گام بعدی مطالعه روی خصوصیات رفتاری، ژنتیکی و زیستی آن است و این موضوع مهمی است که جهاد دانشگاهی اردبیل می‌تواند پیشگام باشد./س 

برچسب ها: اردبیل ، زنبور ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.