کارخانه سیمان شهرکرد، قطب تولید کلینکر کشور، به طبقه الف طرح های صنعتی کشور ارتقاء یافت .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه سیمان شهرکرد، پس از بررسی های کارشناسی متخصصان صنعتی با دریافت موافقت نامه مکتوب از گروه طرح های صنعتی ب به الف ارتقاء یافت.
رحمان کرمی افزود: بازده بالای تولید، کسب رتبه نخست در تولید سیمان و تولید کلینکر صادراتی ، کسب استانداردهای کشور در تیپ های 2 ، 4 ، یک 425 و یک 525 سیمان خاکستری ، وجود بخش های مشترک در طرح توسعه و کارخانه سیمان از مهمترین شاخص های ارتقای این واحد صنعتی است .
وی گفت: با ارتقای این کارخانه ، سیمان شهرکرد از تسهیلات ویژه سرمایه گذاری و معافیت های گمرکی بهره مند می شود.
کرمی افزود: ‌سیمان شهرکرد اکنون با تولید 333 هزار تن کلینکر صادراتی در جایگاه نخست کشور قرار دارد و هفت نوع سیمان در این کارخانه تولید و به خارج از کشور به ویژه کشور عراق صادر می
شود .
وی گفت:‌ این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان و افزایش 10 درصدی ظرفیت خود در امسال علاوه بر تأمین سیمان داخل کشور ، بیش از 7 میلیون و 200 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است .
به گفته رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، کارخانه سیمان شهرکرد در قلب زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری و در 35 کیلومتری شهرکرد در سال 1387 با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید .
این کارخانه برای 400 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است .
طرح های صنعتی کشور از 2 سال قبل به 2 گروه الف و ب تقسیم بندی شده اند که بر این اساس طرح هایی که در گروه الف هستند با استفاده از تسهیلات وی‍ژه و برخی معافیت های گمرکی با سرعت بیشتری باید تکمیل شوند ولی طرح های گروه ب از اولویت کمتری نسبت به طبقه الف برخوردارند و بیشتر با توانمندی مجریان و سرمایه بخش خصوصی به بهره برداری می رسند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.