صدا و سيما به عنوان بهترين منبع در توليد آثار فاخر در كل كشور با سياست گذاري مناسب مي‌تواند به صورت موفق در اين راستا گام بردارد.

محمدرضا ورزي كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص كمبود ساخت سريال هايي با محوريت زندگي مفاخر اظهار داشت: كمبود بودجه، توقيف فيلم توسط مسئولان كمبود حمايت مالي و تبليغاتي، بها ندادن به اين ژانر و ضعف در اكران مي‌تواند از دلايل كم توجهي به اين آثار باشد.

وي با اشاره به موفقيت سريال ابن سينما خاطرنشان كرد: اين سريال اثري فاخر و جهاني است كه رسانه ملي بايد بارها و بارها به پخش مجدد آن اقدام كند.

ورزي در خصوص تاثير بازسازي كيفي آثار دهه‌ي 60 و 70 در روند رقابت با آثار غربي خاطرنشان كرد: بازسازي كيفي اين آثار به خصوص فيلم ابن سينا قادر به رقابت با آثار غربي است اما بايد توجه كرد كه اين اثر از 9 قسمت به 20 قسمت افزايش يابد.

وي افزود: فيلم سازان كشورمان در ساخت فيلم و سريال به لحاظ دكور، فيلم برداري،‌ طراحي لباس و.. مشكلي ندارند و فقط در فيلم نامه ضعف دارند كه مي‌توان با همت مضاعف به رفع آن پرداخت.

وي افزود: صدا و سيما به عنوان بهترين منبع در توليد آثار فاخر در كل كشور، با سياست گذاري مناسب مي تواند به صورت موفق در اين راستا گام بردارد.

ورزي در خصوص دلايل عدم جذب مخاطب به اين آثار خاطرنشان كرد: در درجه اول متن خوب از دلايل عمده در اين راستا است به اين صورت كه يك متن خوب بايد داراي محتوا و درام خوب باشد و بعد از آن بايد تحقيقات تاريخي در خصوص آن متن به صورت وسيع و كامل صورت گيرد.

ورزي در خصوص تاثير مسئولان بر اين موضوع خاطرنشان كرد: مسئولان با سياست گذاري مناسب سپردن كار به دست كاردان اين ژانر و تامين بودجه مي‌توانند بيشترين تاثير را در اين روند داشته باشند.

ورزي در پايان در خصوص تاثير مديريت كوتاه مدت در اين عرصه اظهار داشت: با سياست گذاري ريشه اي مي‌توان تاثير اين مديريت كوتاه مدت را كاهش داد زيرا اين سياست گذار را نيز كه تشخيص مي دهند چه نوع اثر ارزشي و چه احساسي بايد ساخته شود.

وي افزود: هنگامي كه جامعه اي ايراني تشنه مسائل مذهبي بود سريال يوسف پيامبر و مختارنامه ساخته شد و البته مي‌بينيم كه هنوز هم در جامعه آثار مذهبي و سياسي بالاترين ضرورت را دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.