وجود آبشاری دل نشین ، سكو های خوش نشین،تلاقی صخره ،آب و سبزه و مواهب طبیعی در قلب پایتخت طبیعت در سیمای آبشار بشار یاسوج در پیشواز دوستداران سیاحت و طبیعت رخ نموده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج خیابان جمهوری یاسوج این روزها شاهد ترافیك وتردد پرشمار خودروهای است كه با پلاك های جورواجور، پرسان پرسان روانه آبشار مفرحی می شوند كه به زیبایی به عروس زاگرس شهرت دارد.
مسافران پس از عبور از دالان های سرسبز و دلفریب و سایه سار باغات و درختان انبوه ولذت از این جلوه های بدیع وارد سیاحتگاه چشم نوازی می شوند كه درختان پرتراكم ، سایه سارهای وصف ناپذیر، سكوهای دلنشین را هدیه قدم هرتازه واردی كرده است.
اینجا سكوهای خوش نشین یكی از زیباترین آبشارهای دلنشین، همنشین با آداب، رسوم ،اقوام ،فرهنگ ها، گویش ها و پوشش ها از گوشه وكنار ایران است.
اینجا صفای همنشینی در گردشگاهی به تمام قد دلنشین با مسافرانی خوش منش و خوش نشین صفای گشت وگذار را به اوج خود رسانده است، زیرا جمعیت پرشماری از گرشگران میهمان یك مكان شده اند.
تنوع پوشش ها، گویش ها و طبخ انواع غذاها زیبایی این آبشار به رونق را دوچندان كرده است.
تنوع اقلیمی گردشگران با آداب و فرهنگ های مختلف در سایه سار روح نواز طبیعت جادوی این آبشار با چشم اندازی بی نظیر فرصتی برای ایران شناسی است ، زیرا تنوع اقوام و آداب و سنن غنای فرهنگی ایران متمدن را رونق بخشیده است.
سایه سار درختان انبوه و سكوهای به هم پیوشته، پیوسته پذیرای مسافرانی است كه از كلان شهرها و مناطق گرمسیر رهیده اند و سراسیمه به خنكای این سیاحتگاه،نشاط و سرسبزی آن پیوسته اند.
زلال جاری آب در مشبك های كانال مركزی محدوده آبشار كه در دامنه دره ای در پایین دست آبشار قرار گرفته است، چشم هر گردشگری را خیره زیبایی تلاقی آب،صخره و درختان سربفلك كشیده می كند.
سیاحتگاه مفرح آبشار بشار یاسوج پایتخت طبیعت ایران واقع در مركز كهگیلویه و بویراحمد از جمله اماكن گردشگری كم نظیر كشور است كه روزهای فصل گرم سال پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از گوشه و كنار كشور است.
اگرچه جمعیت این آبشار از همه ایران آمده انداما شمار زیادای از گرشگران ازز شهرهای جنوبی آمده اند به دو دلیل یكی از نزدیكی بعد مسافت و دیگری گرمی هوای جنوب .
اگر چه آبشار بشار در ایام بهار و تابستان همواره شلوغ است، اما این روزهای باقی مانده به ماه مبارك رمضان تردد به مقصد این آبشار افزایش یافته است، تاجایی كه برخی ساعات جای سوزن انداختن در میان نشمین گاههای این آبشار نیست.
مدیركل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد در باره این آبشار می گوید: این روزها شاید یكی از شلوغ ترین مكان های سیاحتی كشور ،آبشا بشار یاسوج باشد.
'علیرضا ایزدی 'افزود: موقعیت جغرافیایی مناسب ، قرارگرفتن در مسیر محور ارتباطی اصهفان شیراز،شرایط آب و هوایی و داشتن ویژگی های خاص طبیعی و قرار گرفتن این آبشار حاشیه یاسوج جلوه گردشگرپذیری خاصی به این آبشار یاسوج داده است.
وی با بیان اینكه باحمایت دولت اجرای طرح زیباسازی سرچشمه آبشار بشار روند مطلوبی دارد، تصریح كرد: اجرای بخشی از عملیات سازه ای و سنگ چینی در گلوگاه آبشار به زیباتر شدن فضای طبیعی این آبشار كمك كرده است.
وی كمك به توسعه رفاه گردشگران، زیباسازی چشم انداز نشمین گاهی این آبشار و روان سازی تردد در مسیر بازدید از سرچشمه آبشار را از اهداف این طرح برشمرد.
ایزدی از هزینه شش میلیارد ریالی از محل اعتبارات سال 90 بر روی این طرح خبرداد وافزود: امسال نیز هفت میلیارد ریال برای كمك به ادامه طرح زیباسازی و تكمیل عملیات پیش بینی شده در قالب فاز یك زیبا سازی آبشار هزینه خواهد شد.
وی ساخت سكو های نشیمن، ساخت آلاچیق ،ساماندهی وضعیت معبرها و تسهیل نمودن مسیر تردد گردشگران در نقاط دیدنی آبشار از اهداف طرح زیبا سازی آبشار یاسوج ذكر كرد.
وی گفت: عملیات سنگ چینی و دیوار چینی در مسیر بستر رودخانه آبشار به لحاظ ایجاد آبشارهای مصنوعی در بستر رودخانه به زیبا سازی این طرح كمك خواهد كرد.
آبشار بشار یاسوج هم اكنون مملو از گردشگرانی است كه از اقصی ونقاط ایران به این مكان مفرح آمده اند تا فرصت باقی مانده تعطیلات قبل از ماه مبارك رمضان از سیر وسیاحت این دیار خوش آب وهوا بی نصیب نباشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.