روستای آیینه‌ورزان كه در 70 كیلومتری تهران و در جاده فیروزكوه قرار گرفته است یکی از بهترين آب و هواهای دلنشین وروح نواز را دارد و در این فصل سال یکی از بهترین نقاط برای یک گردش آخر هفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روستای آیینه‌ورزان كه در 70 كیلومتری تهران و در جاده فیروزكوه قرار گرفته است یکی از بهترين آب و هواهای دلنشین وروح نواز را دارد. این روستا كه به دو بخش «بالا ده» و «پایین ده» تقسیم می‌شود، دو فضای كاملا متفاوت را برای گردش و تفریح به شما پیشنهاد می‌كند.
 
 
 
دشتی در پایین دست با درختان پربار میوه و كوه‌هایی در بالا دست كه آبشار و تنگه «آیینه ورزان»، زیبایی آن را چند برابر كرده‌اند. قدمت این روستا به 2000 سال می‌رسد. در بالای کوه مشرف به این روستا، بقایای یک آتشکده به چشم می‌خورد. منبت کاری در این روستا بسیار رواج دارد و اگر در کوچه‌هاي این روستا گام بردارید، مغازه های بسیاری را مشاهده می کنید که ضرب آهنگ دست استادکاران برای ساخت زیباترین صنایع چوبی بگوش می رسد.
 
 
 
آبشار آیینه ورزان در دامنه قله زرینه کوه جاری است و برای رسیدن به این آبشار زیبا ، کافی است که خود را به دماوند رسانده و سپس به روستای عین ورزان یا آیینه ورزان بروید و پس از حدود 2 ساعت پیاده روی ، به آبشار زیبای آیینه ورزان برسید. وجه تسمیه نامگذاری روستا این است که آیینه ورزان همیشه پرآب بوده و به همین دلیل کشاورزی در آن رونق زیادی داشته است. اگر از تهران راهی آیینه ورزان می شوید، باید مسیرتان را ازجاده فیروز کوه انتخاب کنید.
 
 
 
بعد از گیلاوند روبروی آبسرد، یکی از مسیرهای صعود به قله زرین کوه یا زرینه کوه است. سمت چپ قلعه به یک جاده خاکی می رسیم که تقریبا 3 کیلومتر طول دارد. در نهایت دوباره در مسیر رودخانه قرار خواهیم گرفت و با صعود نیم ساعته، به آبشار زیبای اول می رسیم که ارتفاع آن به 20 متر می رسد و پس از گذشتن از یک تنگه باریک و دیواره های بلند و سربه فلک کشیده، به آبشار دوم می رسیم. آبشاری زیباتر ولی کوتاه‌تر از آبشار اول که دارای دیواره های بسیار بلندی است. بازدید از این روستا را به علاقه‌مندان و گردشگران توصیه می کنیم.
 
 
 
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: روستا ، آبشار ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار