عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به تحريم اتحاديه اروپا در عدم پوشش بيمه نفتكش‌هاي ايران گفت: بيمه‌هاي داخلي كشور اين آمادگي را دارند که تانکرهاي حامل نفت را تحت پوشش بيمه‌اي خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام برخي كشورها مبني بر دور زدن تحريم‌هاي نفتي ايران گفت: اتحاديه اروپا با تحريم نفتي جمهوري اسلامي ايران نه تنها درآمد ايران را کاهش نخواهد داد بلکه به دنبال افزايش قيمت نفت در بازار جهاني، درآمد کشورمان از محل استخراج نفت افزايش خواهد يافت و علاوه بر آن به افزايش هزينه تامين نفت براي دولت هاي اروپايي منجر خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره اعلام آمادگي ژاپن براي پوشش بيمه‌اي تانكرهاي نفتي ايران افزود: با توجه به کيفيت مطلوب نفت ايران، تحريم خريد نفت قطعا به زيان کشورهاي تحريم‌کننده است چرا که آنها براي ادامه فعاليت صنعتي خود به نفت ايران نيازمندند و بارها به اين نياز اذعان كرده‌اند.

عضو کميسيون انرژي مجلس به اقدام غرب در مستثني کردن برخي کشورها از تحريم نفتي ايران اشاره و تصريح كرد: غرب در گذشته با اين اقدام به شکست خود اعتراف کرده و هم اکنون نيز با اعلام آمادگي برخي کشورها براي بيمه کردن نفتكشهاي ايراني، اين طرح كاملا نمايشي شده است.

نماينده مردم بوشهر در ادامه با اعلام آمادگي بيمه‌هاي داخلي براي بيمه تانکرهاي حامل نفت  کشورمان اظهار داشت: ايران از اقدام کشورهايي مانند ژاپن در بيمه نفتکش‌هاي ايراني استقبال مي کند و بيمه‌هاي داخلي نيز اين آمادگي را دارند تا تانکرهاي حامل نفت را تحت پوشش بيمه اي خود قرار دهند.

"انتهاي پيام"/س2
برچسب ها: بیمه ، تحریم ، نفت ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار