رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بهره‌وری بیشتر مهم‌ترین عامل در توسعه پایدار حوزه‌های مختلف است که در بخش کشاورزی این امر بیشتر مورد توجه و اقبال قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل عادل عبدایمانی امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی افزود: استعداد بخش کشاورزی استان اردبیل بسیار گسترده و قابل توجه است به طوری که ما موظف هستیم در توسعه بخش کشاورزی با توجه به منابع خدادادی، انسانی و سرمایه‌ای بهره‌وری را افزایش داده و استانمان را به یک قطب عظیم تولید در این بخش ارتقا دهیم.

وی آب قابل تجدیدپذیر استان را بیش از سه میلیارد و 400 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: اگر ما بتوانیم آب‌های سطحی و جاری را مهار کنیم و به ازای هر هکتار شش هزار متر مکعب آب استفاده کنیم ما قادر هستیم وسعت اراضی قابل کشت خود را به میزان 550 هزار هکتار افزایش دهیم.

عبدایمانی افزود: راندمان آبیاری در استان اردبیل 43 درصد است که با افزایش آن می‌توانیم علاوه بر توسعه محصولات برداشت شده کیفیت را نیز ارتقا دهیم تا بخش مهمی از تولید و سرمایه‌گذاری‌های خودمان را در این زمینه اعتلا ببخشیم.

وی در ادامه از احداث 56 هزار شبکه آبیاری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون 11 هزار و 200 هکتار آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف استان بهره‌برداری شده و زمینه رونق کشاورزی در این مناطق فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت در افزایش راندمان آبیاری، عمده وظایف جهاد کشاورزی را اجرای آبیاری تحت فشار در سطح استان اعلام کرد ./س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.