دبیر کنفدراسیون صنعت گفت : برای ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولید باید بازنگری واقعی در ساختارهای درونی اقتصاد کشور ایجاد شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسین ساسانی روز چهارشنبه در دومین همایش استانداردها ،کیفیت و تولیدات صادرات محور به تشریح موانع اصلی اقتصاد کشور پرداخت و گفت: ریشه های اقتصادی ، ساختاری ، مدیریتی و عملیاتی و فناوری چهارمانع رشد اقتصاد کشور محسوب می شوند .

وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی مسئول مشکلات موجود نیست ، افزود: بخش خصوصی و تشکل ها درایجاد مشکلات و موانع شریک هستند و اگر قرار است مشکلات حل شود باید دولت درکنار بخش خصوصی و تشکل ها قرار گیرد و با یکپارچگی و همسویی به حل مسائل بپردازند .

ساسانی با انتقاد از فراهم نبودن جذب سرمایه دربنگاه های اقتصادی گفت :  بالا بدون هزینه های  معاملاتی ، فراهم کردن جذابیت بازار داخلی برای تولید کشورهای بیگانه به ویژه بنگاه های اقتصادی که با کالای نازل وارد کشور می شود، پایین بودن نظام پاسخگویی ، کم توجهی به کارآفرینی و سرمایه گذاری از جمله مشکلات پیش روی حوزه تولید صادراتی است .

وی  بالا بودن هزینه های معاملات در ایران را مورد توجه قرارداد و گفت :رتبه هزینه های معاملات ایران درمیان 187 کشور ، 171 است و این جایگاه نیز در میان 17 کشور منطقه  16 است .

دبیرکنفدراسیون صنعت گفت : به نظر می رسد درجلساتی که با حضور بخش خصوصی برگزار می شود فقط برای  ابلاغ سیاست ها است درحالی که اگر می خواهیم مشکلات راحل کنیم ذینفعان حوزه تولید و صنعت را درتصمیم گیری ها مشارکت دهیم.

 وی ادامه داد: باوجود اینکه ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع ومعادن برای بهبود ساختار کشور صورت گرفته اما دراین فرایند فقط اسامی و مکان های اقتصادی ادغام می شود و به ادغام فرایند های ارزش آفرین توجه نشده است .

ساسانی ، نبود مرکز منسجم تبادل اطلاعات ، عدم به کار گیری مناسب قانون هدفمندی یارانه ها در عملیات و اجرا و ایجاد محدودیت  را ازمشکلات کنونی حوزه اقتصاد کشوربرشمرد وبازنگری جدی دراین خصوص را خواستار شد./س
برچسب ها: تشکل ، سرمایه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار