معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش سهم کشتیرانی دریای خزر از سوی ایران تا 50 درصد خبر داد.

عطا‌الله صدردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: دو بندر انزلی و امیرآباد در شمال کشور و دو بندر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در جنوب کشور، بنادر کانونی کشور هستند و نقش سازنده‌ای در اقتصاد دریایی دارند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 450 میلیاردی در دو بخش خصوصی و دولتی در بندر امیرآباد، افزود : بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد سالانه معادل 5/4میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد که این حجم، با افتتاح فاز دوم به 10 میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر شمال کشور ظرفیت سالانه20 تن تخلیه و بارگیری را دارند، تصریح کرد : ظرفیت تخلیه و بارگیری در کل کشور 172 میلیون تن است که تا پایان برنامه پنجم به 210 تن افزایش می‌یابد همچنین در این مدت ظرفیت بنادر شمال هم به دو برابر افزایش پیدا می‌کند که معادل ظرفیت ترانزیتی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سهم حدود 20 تا 25 درصدی ایران از سهم کشتیرانی دریای خزر گفت و اینکه سعی داریم تا پایان برنامه پنجم این میزان را به 50 درصد افزایش دهیم./س

برچسب ها: خصوصی ، دولتی ، امیرآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.