فرماندار مریوان از کشف بیش از 200هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان طی چهار ماه نخست امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رشیدی‌پور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مرز رسمی باشماق یکی از مزیت‌های مهم ارتقای شاخص‌های سرمایه‌گذاری و تجارت در استان به شمار آمده و فراهم کردن تسهیلات لازم برای این شهرستان و مبادی ورودی و خروجی مرز می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار استان داشته باشد.

وی افزود: امکانات این مرز در حال حاضر نامناسب بوده و در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که مرز رسمی همچون باشماق با مبادلات تجاری چند میلیارد دلاری از چنین وضعیتی برخوردار باشد.

رشیدی‌پور افزود: هم‌اکنون به صورت روزانه بیش از 900 خودروی سنگین و نیمه‌سنگین از مرز باشماق تردد می‌کنند که به دلیل حمل سوخت مازاد زمینه را برای قاچاق و پدیده شوم گالن به دست‌ها و مشاغل کاذب در این حوزه به وجود آورده‌اند که چهره نامتوازنی به مرزباشماق و مبادی ورودی آن داده است.

فرماندار مریوان خواستار مقابله جدی نیروهای انتظامی مستقر در مرز باشماق با این پدیده ناهنجار شد و افزود: تجهیز و تکمیل مبادی ورودی و محوطه مرز باشماق و نظارت دقیق به امر دیپ‌زنی کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین ورودی و خروجی از جمله راهکارهایی  است که می‌تواند در کنترل و رفع این معضل مفید واقع شود.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست امسال بیش از 200 هزار لیتر سوخت قاچاق از رانندگان متخلف کشف و ضبط شده است و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان نیز از شناسایی 13 سرشاخه باندهای قاچاق کالا و مشروبات الکلی در شهرستان بانه و 26 سرشاخه در شهرستان مریوان خبر داد و افزود: در این راستا 28 معبر ورودی در بانه و 14 معبر در مریوان شناسایی شده‌اند.

علی احمدی‌تبار خاطرنشان کرد: در مبحث برون مرزی نیز 20 مسیر ورود کالاهای قاچاق و مشروبات الکلی در خاک عراق شناسایی شده‌اند./ج1

برچسب ها: سنندج ، قاچاق ، مریوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.