معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان گفت: 30 درصد از زندانیان این استان مرتبط با بحث اعتیاد و مواد مخدر هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، حسن‌زاده با اشاره به اینکه 42 درصد میانگین آمار زندانیان کشور در بحث مواد مخدر است که این میزان در کردستان 30 درصد است گفت: استان کردستان در بحث مواد مخدر و اعتیاد از استان‌های سفید کشور است و با تلاش نیروهای امنیتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انتظامی این افتخار همچنان استمرار خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه روزانه 10 نفر در کشور بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، افزود: کردستان در این زمینه هم در آخرین رده استان‌های کشور قرار دارد به طوری که امسال تاکنون هیچ فوتی بر اثر مواد مخدر نداشته‌ایم.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان، اعتیاد، تهدید هسته‌ای، نابودی محیط زیست و اعتیاد را چهار بحران دامنگیر انسان‌ها در جهان دانست و گفت: ایران پرچمدار مبارزه با اعتیاد و ریشه‌کنی مواد مخدر در جهان است.
وی در ادمه اضافه کرد: 10 میلیون نفر به صورت شبکه‌ای در امر تهیه و توزیع مواد مخدر دخالت دارند که سالانه 500 تا 600 میلیارد تومان از این محل درآمد کسب می‌کنند.
حسن‌زاده در پایان بر هوشیاری خانواده‌ها نسبت به رفتار فرزندان و دوستان آنان تاکید کرد و خواستار همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر استان به منظور پیشگیری و جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر و اعتیاد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.