معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از دفاتر مسافرتی برای جذب گردشگر خارجی به استان حمایت می کنیم.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، حسین امامی در همایش دفاتر مسافرتی و گردشگری استان، با بیان این خبر افزود: با توجه به ظرفیت های استان در بحث گردشگری، زمینه برای ورود مسافر خارجی فراهم است و از دفاتری که برای جذب گردشگر به آذربایجان غربی فعالیت می کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته، دفاتر خدمات مسافرتی در جذب مسافر فعال هستند و به عنوان بازاریابان مسافر در صنعت گردشگری دنیا بیشترین سهم را دارند که در استان ما نیز این رویه می تواند شکل بگیرد.

امامی با بیان اینکه آذربایجان غربی در سال گذشته در جذب گردشگر خارجی مقام چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: 300هزار گردشگر خارجی در سال 90 به آذربایجان غربی سفر کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل با اشاره به اینکه در سال جاری باید 780 هزار گردشگر خارجی را به استان جذب کنیم، خاطرنشان کرد: جذب این تعداد گردشگر خارجی با توجه به سهیمه بندی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی در راستای جذب 7.5 میلیون مسافر در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه برای رسیدن به این هدف نیازمند شناسایی بازارهای هدف هستیم، تاکید کرد: گردشگری سلامت، تجارت و تزانزیتی مباحثی است که باید در زمینه جذب گردشگر خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه یک گردشگر بخواهد در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و هم مرزی با 4 کشور خارجی، موقعیت خاصی به این استان از لحاظ جذب گردشگر داده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.