نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، قرآن کریم را نسخه شفا بخش وبی ‌نظیر مسلمانان دانست و گفت: دارویی که برای امراض مختلف تجویز می‌شود دارای آثار مثبت و منفی است ولی قرآن نسخه ای است که آثار مخرب و منفی به همراه ندارد.

سید هاشم بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود : بحث فرهنگی مساجد از مسائل مهم و اصلی روز جامعه به شمار می آید و آموزش قرآن در مساجد باید به الویت اوامر تبدیل شود.

وی مساجد را کانون های پر توان محلات با قابلیت های فراوان در زمینه ترویج فعالیت های دینی عنوان کرد و اظهار کرد :اگر مساجد ضمن تجهیز شدن دارای مدیریت قوی و بی نقص شود می توان به یکی از بهترین مراکز فرهنگی جامعه تبدیل و حضور نوجوانان و جوانان در این محل نورانی پر رنگ تر از قبل شود.

بنی هاشمی یاد آور شد : باید با برنامه های متنوع و مفرح اقدام به جذب جوانان در مساجد کرد و بهترین برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود :محافل انس با قرآن بايد به تناسب صبر و حوصله مردم و خواسته‌ آنها قدری كوتاه‌تر و در عين حال با كيفيت‌تر برگزار شود.

وی پيرامون آسيب‌شناسی محافل قرآنی با بيان اينكه برنامه‌های محافل قرآنی هم‌اكنون به شكل كليشه‌ای برگزار می‌شود، افزود: از آن‌جا كه كيفيت برنامه‌های محافل انس با قرآن در حال حاضر پايين است استفاده و بهره‌ چندانی از آنها نمی‌‌شود ولی باید با تغییر سیستم و مدیریت موجبات حضور جوانان در این محافل را مهیا نمود.

وی افزود : مساجد مشهد باید دارای شبکه به هم پیوسته جوانان باشد و امنیت اجتماعی شهر را تامین کند و در صورت تحقق این امرامنیت اجتماعی نکته مثبت در هر بحث فرهنگی خواهد بود.

وی تفاوت حضور افراد در همایش ها و جشن ها را دو طیف متفاوت عنوان کرد و گفت : حضور افراد در همایش ها و جشنواره ها اجباری ولی در مراسمات پارکی و جشن های شاد و مفرح با عشق و علاقه است واقدام به انجام فعالیت های اجتماعی موجب رشد و افزایش سطح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز می شود./س 

برچسب ها: قران ، درمان ، روح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.