سخنگوي شوراي نگهبان وظايف اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات را وظيفه شرعي و ديني دانست و اظهار داشت: ضرورت حاكميت قانون از مباحثي است كه بايد بيش از گذشته به آن پرداخت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان؛ عباسعلي كدخدايي در همايش ناظران بصير ويژه سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات در شهرهاي استان مازندران با تأكيد بر اينكه انتخابات آينده رياست‌جمهوري حساس است خطاب به ناظران شوراي نگهبان بيان كرد: اگر چه ناظران شوراي نگهبان از نظر بررسي صلاحيت‌ها كارهاي كمتري دارند ولي كار آنها در حوزه نظارت، بسيار مهم است.

كدخدايي با اشاره به اينكه بايد براي مديريت اجرايي كشور فردي را برگزينيم كه واقعا قصد خدمت دارد، تصريح كرد: كسي بايد به عنوان رياست ‌جمهوري انتخاب شود كه در چارچوب نظام حركت كند و تابع محض ولي فقيه باشد.

سخنگوي شوراي نگهبان وظايف اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات را وظيفه شرعي و ديني دانست و اظهار داشت: ضرورت حاكميت قانون از مباحثي است كه بايد بيش از گذشته به آن پرداخت.

وي با تأكيد بر اينكه ناچاريم براي آرامش در زندگي اجتماعي و سياسي، نظم را پيشه كنيم، بيان كرد: در صورتي در جامعه موفق هستيم كه رفتار اجتماعي و سياسي ما منطبق بر قانون باشد.

سخنگوي شوراي نگهبان با تأكيد بر اينكه بي‌نظمي اجتماعي، آنارشيسم سياسي به دنبال دارد و پس از آن سرنوشت روشني نخواهيم داشت به مسئله اختلاف‌ نظرها پرداخت و اين امر را پسنديده قلمداد كرد.

كدخدايي اضافه كرد: اختلاف سليقه‌ها و نظرها در جايي ناپسند است كه به درگيري منجر شود.

وي با تصريح اين نكته كه اختلاف سليقه‌ها موجب بالندگي جامعه است بر قانونمند شدن اختلاف سليقه‌ها تأكيد كرد.

وي با اشاره به اظهار نظر برخي‌ها كه مي‌گويند ما فلان قانون را قبول نداريم و اجرا نمي‌كنيم، خاطرنشان كرد: اين مسئله حرف ناصوابي است.

كدخدايي با اشاره به اين نكته كه مقام معظم رهبري نيز در مواجهه با مسائل بر رعايت قانون تأكيد دارند، يادآور شد كه بايد ياد بگيريم از نظرات جمعي كه به قانون تبديل شده است، تبعيت كنيم.

سخنگوي شوراي‌ نگهبان با اشاره به برخي از توطئه‌هاي ايجاد شده از سوي دشمنان براي ايجاد بي‌نظمي در جامعه گفت: تحت فشار قرار دادن ايران در موضوع انرژي هسته‌اي و حقوق بشر بهانه‌گيري بيش نيست و اينها حلقه‌هاي يك زنجير است كه مخالفت با نظام جمهوري اسلامي ايران در رأس اين بهانه‌گيري‌ها قرار دارد.

كدخدايي
با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر اين كه دشمنان نمي‌خواهند بيداري اسلامي شكل بگيرد، اضافه كرد: بحث امروز دشمنان با انقلاب اسلامي موضوع هسته‌اي نيست بلكه خود نظام اسلامي است.

وي يادآور شد: حرف دشمنان اين است كه دست از آموزه‌هاي اسلامي و حاكميت اسلامي برداريد.

كدخدايي با يادآوري اين نكته كه با تدابير مقام معظم رهبري به خوبي از سختي‌ها عبور كرديم، اضافه كرد: در مقابل دشمني‌ها بايد بيدار باشيم و مقاومت خود را از دست ندهيم.

سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: تا زماني كه تمام نظرات مقام معظم رهبري را پياده كنيم به تعبير حضرت امام (ره) آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.

انتهاي پيام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار