پژوهشگر مؤسسه كيهان گفت: خواستار محاكمه عادلانه اردوگاه سياسي اصلاح‌طلبان هستيم نه بسترسازي براي مشاركت آنان در رقابت‌هاي انتخاباتي.

پيام فضلي‌نژاد پژوهشگر مؤسسه كيهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه با در نظر گرفتن انتخابات سال آينده رياست جمهوري آيا فضاي سياسي کشور پذيراي حضور مجدد جريان اصلاح طلب هست يا خير، اظهارداشت:  این فرض را که باید موانع برای مشارکت سیاسی اردوگاه اصلاحات مرتفع  شود را قبول ندارم. چرا که این جریان دارای جرائم گسترده‌ای است که صلاحیت آن را برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی مخدوش کرده است.

وي افزود: جریان اصلاحات دارای یک ایدئولوژی ماسونی انگلیسی است و از اکبر گنجی و سعید حجاریان تا سیدمحمد خاتمی به همان چارچوب ایدئولوژیک اتکاء دارند. به همين دليل سران اصلاحات از بزرگترین شرکاي سیاسی پنتاگون و سازمان سیا در ایران خصوصاً در پروژه فتنه سبز به شمار می‌روند. بنابراین، آنچه مطالبه اصول‌گرایان است، محاکمه عادلانه لیدرهای این اردوگاه سیاسی است، نه بسترسازی برای مشارکت آنان در رقابت‌های انتخاباتی.
 
پژوهشگر موسسه کيهان تاکيد کرد: اگر بخشي از چهره هاي اصولگرا در يک خطاي محاسباتي معکوس، به جاي پيگيري محاکمه سران فتنه، در صدد سفيد کردن رهبران آنان برآيند،  قطعا یک چرخش اشتباه تاریخی صورت گرفته است.

فضلي‌نژاد در توضيح اينکه عدم انسجام درون جبهه اصولگرايي باعث پررنگ‌تر شدن زمزمه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتي مي‌شود، گفت: تکثر آرا در دایره اصولگرایی را نبايد به معناي عدم اتحاد در اين جبهه دانست؛ هرچند ناظران سیاسیِ واقع‌نگر اختلافاتی را میان چهره‌های اصولگرا تصور مي‌کنند که البته چنین مسائلي در هر جریانی محتمل است.

وي با بيان اينکه تصور می‌کنم این جریان بیش از آنکه به دام اختلاف بیفتد، به سمت خلوص در حرکت است، تصريح کرد: هر مکتبی یک ذات و اقتضائاتی دارد و چون اصول‌گرایی ذیل مکتب اسلام ناب و فرمايشات امام خمینی (ره) تعریف می شود، به مقتضای ذات خود مدام در حال پالایش و در گذار به سوی خلوص بیشتر است. مثلا، شما امروز می‌بینید که حلقه انحرافی نه تنها خود را منتسب به اصول‌گرایان نمی‌کند، بلکه فریبکارانه و رویاپردازانه از پایان  گفتمان اصولگرایی دم می‌زند. بنابراین آنان خود را به هر دلیل از زیر تابلوي اصول‌گرایی خارج کرده اند. از سوی دیگر، هر قدر به روزهای پر تب و تاب رقابت‌های انتخاباتی نزدیک شویم، این خلوص گفتمانی بیشتر خواهد شد.
 
پژوهشگر موسسه کيهان با تاکيد بر اينکه باید ببینیم آیا در فرض اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانستند به عنوان یک تشکیلات سازمانی وارد کارزار انتخابات شوند، عرصه عمومی زمینه پذیرش آن‌ها را دارد؟ يا خير، خاطرنشان کرد: قطعا چنین زمینه‌ای وجود ندارد؛ خصوصا اینکه باید توجه داشته باشیم که در دوره‌ای از انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم که مصادف با عصر بیداری اسلامی است. از این رو، اقتدار گفتمان اصولگرایی و زمینه ذهنی آن دارای عمق و ضریب نفوذ مطلوبی است و همین امر، زمینه را برای پذیرش اجتماعی نحله های لیبرال و سکولار نامساعد می‌سازد.

فضلي‌نژاد در تحليل روند تبليغات رسانه‌اي غرب عليه انتخابات رياست جمهوري سال آينده نيز گفت: انتخابات 1392 بی‌شک در موقعیتی متفاوت از دوره های پیشین رقم می خورد و ما در آرایش سیاسی‌ای قرار خواهیم گرفت که شاید اکنون تصور آن مشکل باشد، اما آنچه که دنیای غرب با هدف تاثیرگذاری روی جریان های سیاسی ایران دنبال می‌کند، برای تحلیلگران مهم است. به گمان من، مثلث سرویس های جاسوسی غرب (سیا، موساد و ام.آی.6) پروژه خرابکاری‌های غیرمرگبار اقتصادی را پیش گرفته اند و البته تحریم اقتصادی نيز بخشی از آن است.

وي با اشاره به اينکه فاز دیگر این پروژه حملات سایبرنتیک به زیرساخت‌های اطلاعات و مدیریت اقتصادی و تجاری است که تاکنون ناکام مانده است خاطرنشان کرد: غرب به شدت به نفوذ سرمایه داری در بدنه دولت چشم دوخته است که در ماجرای گرانی‌های اخیر نمونه های آن آشکار است.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار