استاندار اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: این امر می تواند به حل بحران آب كمك كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی'با اشاره به این که حجم آب سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت 75 درصد كاهش یافته است خاطر نشان کرد :حدود پنج میلیون نفر از مردم استان های اصفهان، یزد و برخی شهرهای استان مركزی از آب زاینده رود استفاده می كنند.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط شورای مدیریت بحران استانداری جهت كاهش اثرات خشكسالی استان انجام شده است.

استاندار اصفهان خدمت به مردم را افتخاری برای خود دانست و اظهار داشت: مركز تحقیقات خشكسالی در استان اصفهان ایجاد شده است.

وی از تهیه و تدوین سند مدیریت خشكسالی استان خبر داد و گفت:‌ استادان مراكز علمی و دانشگاهی در تهیه این سند همكاری خوبی با استانداری اصفهان داشتند.

وی برگزاری همایش های علمی در زمینه مدیریت خشكسالی و تلاش برای تامین اعتبار 300 میلیارد تومانی در خصوص طرح های كاهش اثرات خشكسالی در استان را از جمله اقدامات انجام شده برای حل این بحران عنوان كرد.

ذاكر اصفهانی گفت: استان اصفهان در شش سال اخیر به لحاظ تغییر اقلیم، خشكسالی و كمبود منابع آب شرایط خاصی دارد.

وی اظهار داشت: با آنكه میزان بارندگی در بهار امسال خوب بود اما در مجموع یك دهه روند نزولی در ذخیره و روند بالای مصرف آب در استان به لحاظ پر جاذبه و مهاجر پذیر بودن استان باعث شده با بحران كمبود آب مواجه شویم و حل آن همكاری و همدلی مردم عزیز استان را بیش از پیش می طلبد.

استاندار اصفهان با اعلام این نكته كه ساعت كار اداری با هدف كاهش استفاده از منابع انرژی از قبیل آب و برق یك ساعت زودتر شروع می شود، افزود: برنامه های متعدد برای حل مشكل آب استان اصفهان پیش بینی شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.