وزير راه وشهرسازي از افتتاح بزرگترين تونل ريلي كشور در منطقه 17 و 18 شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيكزاد در مراسم افتتاح اولين كارخانه تخصصي ساخت لوكوموتيو ايران سفير با اشاره به اينكه هدف دولت و وزارت راه و شهرسازي آن است كه بتواند 17 درصد جابجايي مسافر را از طريق شبكه ريلي انجام دهد گفت: سال 1384 شبكه ريلي كشور بالغ بر 11 هزار و 42 كيلومتر بود نزديك به 2 هزار كيلومتر به خطوط ريلي كشور اضافه شده است.

وي ادامه داد: هم اكنون 8 هزار كيلومتر راه آهن در دست مطالعه و 12 هزار و 482 كيلومتر راه آهن توسط راه آهن كشور و وزارت راه وشهرسازي در دست احداث است.

نيكزاد با بيان اينكه كارهاي بزرگي در بخش ريلي كشور در حال انجام است گفت: هم اكنون بزرگترين تونل ريلي كشور در منطقه 17 و 18 شهر تهران به منظور رفاه مردم منطقه به طول 10 كيلومتر و عرض 22 متر در دست ساخت است كه پيش بيني مي كنيم تا پايان امسال افتتاح شود.

وي به برقي كردن مسير ريلي تهران-مشهد اشاره كرد و گفت: با برقي كردن محور ريلي تهران-مشهد سرعت قطار به 200 كيلومتر در ساعت مي رسد.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در تمام نقاطي كه امكان ارتباط با كشورهاي مختلف است راه آهن ساخته مي شود به طوري كه مي توان به مسير ريلي گرگان به اينچه برون و بعد كشور تركمنستان و قزاقستان، پروژه قزوين-رشت-آستارا و بعد به روسيه اشاره كرد.

وي اعلام كرد: در دولت نهم و دهم چهار استان كشور به شبكه ريلي وصل شده اند كه شامل استان فارس، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي و همدان مي شود.

نيكزاد خاطر نشان كرد: قرارداد 480 ميليون يورويي با شركت مپنا داريم كه براي ساخت 150 لوكوموتيو است./عب
برچسب ها: تونل ریلی ، راه آهن ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار