تحقق و رسیدن به آرمان عفاف عمومی در جوامع شهری موجبات سلامت و پاکی اجتماع، استحکام خانواده و ارتقای سطح جامع در ابعاد مادی و معنوی را فراهم می کند

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جوامع امروزی شهرهای ما به دلیل رشد و توسعه گسترده و رويه در تمامی ابعاد انسانی و محیطی با مشکلاتی روبرو شده اند که درک و شناسایی آن ها در وهله اول مهمترین گام و در قدم دوم چاره جویی برای حل این موانع جهت تسهیل مشکلات بوجود آمده، موجبات ایجاد وافزایش کیفیت زیست شهری را برای شهروندان فراهم می آورد.

*کنترل سلبی یا فرهنگ سازی

کشور عزیزمان در دوران کنونی به علت روبروشدن با مسائلی همچون تغییر نسل همراه با تفاوت در نوع و سبک زندگی به دلیل میل به نیازهای جدید و تهاجم فرهنگی که در قالب انواع مد و آرایش در چهره جوانان ما مقابل مشاهده بوده روبرو است.

در این میان این سؤال مطرح می شود که آیا کنترل سلبی می تواند چاره ساز باشد یا اینکه از طریق فرهنگ سازی در بخش ارتقاء سطح عفاف عمومی در سطح کل جامعه خصوصاً نسل جوان این امر را می توان تسهیل کرد یا اینکه باید در قالب پارامترهای دیگر این مهم را جستجو کرد.

*آرامش پایدار روانی ارمغان عفاف عمومی

امان قرائی مقدم، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معتقد است راه حل فرهنگی خاصه در قالب فرهنگ سازی عمومی در سطح تمامی اقشار جامعه می تواند بسیار کارگشا و قابل اطمینان در بعد ماندگاری پایدار نتایج آن باشد.

وی همچنین ادامه داد که محقق و رسیدن به آرمان عفاف عمومی در سطح جامعه شهری دارای نتایجی همچون ایجاد مصونیت اجتماعی برای افراد جامعه خاصه خانم ها، ایجاد نوعی بازدارندگی درجامعه در برابر ارتشاء ناهنجاریها، ایجاد اعتماد و امنیت خاطر بین افراد در مناسبات اجتماعی و نهایتاً مهمترین باز خورد آن فراهم کردن یک آرامش پایدار روانی در سطح جامعه شهری است. به امید روزی که همگی ما در جامعه ای ایمن در تمامی ابعاد، زندگی و از الطاف روح بخش پرودگار هستی بهره مند شویم./ز

گزارش از بهنام عزيزي


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار