صدا و سيما درجريان سازي فرهنگي بنياد ملي مد ولباس اسلامي- ايراني تاثير زيادي دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،  آيين گشايش بنياد ملي مد ولباس اسلامي- ايراني امروز صبح در ساختمان امور هنري با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، حميد شاه آبادي معاون امور هنري وزارت ارشاد برگزار شد.
 شاه آبادي در اين مراسم با مروري برگذشته آيين مد و لباس گفت:  آنچه در دو سال اخير شاهد آن بوديم، تلاش دلسوزان عرصه عفاف و حجاب بوده است؛ در دوره سال هاي 85 تا 89 كه قانون ساماندهي مد و لباس پيگيري مي شد احساس رضايت نداشتيم اما حتي در همان دوره هم اقدامات خوبي انجام شد كه اگر آن اقدامات نبود از سال 89 به بعد اين اتفاقات نمي افتاد.
وي درادامه افزود:  در دو سال گذشته به عنوان گام هاي اول اقداماتي انجام شد وامروز را گام دوم در اين راستا مي دانم.
 شاه آبادي با اشاره  به اينكه جشنواره مد و لباس  اقداماتي در حق بانوان اسلامي است گفت: نگاه دانش بنياد و اقدام جامع و مطالعه شده در حوزه مد ولباس يكي از 'گام هاي اساسي است كه در اين راستا انجام شده است.
وي درادامه افزود:  سامان دادن به مد ولباس در اين مرحله انجام شده و برنامه ها بر اساس سلايق مخاطبان و نگاه عرضه و تقاضا تدوين شد ، اين مطالعات در نهايت به ايجاد پارك فرهنگي فناوري مد و لباس و طرح تاسيس بنياد ملي مد و لباس منتهي شد تا چرخه توليد لباس از آغاز تا پايان شكل بگيرد.
 وي درادامه در خصوص گام هاي بعدي گفت:  ايجاد نمايشگاهها يكي ديگر از اقدامات بود كه يك نمونه مطالعه شده  مورد ارزيابي قرار مي گرفت و با سلايق مخاطبان ارتباط برقرار مي شد.
 شاه آبادي با اشاره به استفاده از ظرفيت طراحي جامعه گفت: ايده نمايشگاه هاي دائمي مد و لباس مطرح شد تا حلقه وصلي در اين چرخه باشد.
 وي درادامه افزود: اقدامات ديگري همچون ايجاد وساماندهي كارگروه استاني مد ولباس و توجه به ما لكيت معنوي طراحان و صدور پروانه هاي موقت در دست اجرا قرار گرفت.
 وي درادامه اظهار داشت: تمامي اين اقدامات زير ساخت هاي ما را در آينده مشخص خواهد كرد و ما دراين كار از هر گونه شتاب زدگي جلوگيري كرديم و همواره با نيت هاي خير خواهانه  عمل كرديم.
 وي درخصوص قدم برداشتن در مسير گام دوم گفت: در گام دوم بايد تمامي ارگان ها به نحوي ديگر مسير را به طور جدي دنبال كنند.
وي در خصوص  تاسيس بنياد ملي مد و لباس اسلامي- ايراني گفت:  اين بنياد مي تواند به عنوان يك مركز براي هدايت و حمايت طراحان محسوب شود و آغاز گام دوم به منظور وارد ساختن تلاش هاي انجام شده به جامعه است.
 وي درادامه افزود: تمامي اين ا قدامات به منظور شكل گيري نظام عرضه و تقاضا و تشخيص سليقه مخاطب و جوانان است.
شاه آبادي با اشاره به اينكه معضل حجاب تنها توسط مد و لباس حل نمي شود گفت: مد و لباس همه مشكلات حجاب را حل نمي كند و تنها بخشي از آن است يعني با مشاهده بي حجابي فقط سراغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برويم.
 وي با اشاره به اينكه اين كار بدون  مشاركت بخش خصوصي امكان پذير نيست گفت: مدل هايي كه اكنون وجود دارند، گام بعدي توليد و ورود آن ها به جامعه است.
وي درخصوص حمايت ازطراحان گفت:  به همه طراحان جشنواره فجر اعلام مي كنيم كه طرحشان مورد حمايت  قرار خواهد گرفت.
 وي در خصوص حمايت از توليد كنندگان ايراني گفت: درمرحله بعدي بايد به برند سازي توجه كنيم  وتوليد كنندگاني  كه توجه خود را بر روي توليد لباس هاي ايراني- اسلامي قرار مي دهند مورد حمايت قرار مي گيرند.
 وي در پايان گفت: بنياد ملي مد ولباس در تلاش است كه بين بخش ساماندهي و بخش خصوصي تعامل برقرار سازد.
 سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري  از ا ين مراسم در خصوص تاسيس و گشايش بنياد ملي مد و لباس گفت: ايجاد وگشايش اين بنياد نشانگر اين امر است كه از ابتداي دولت دهم تاكنون دائم در حال تلاش بوديم تا وظيفه اي كه به عهده داريم را به نحو احسن انجام دهيم.
وي با دعوت از وزارت خانه هاي مختلف براي شركت در اين امر گفت: از وزارتخانه ها به ويژه وزارت خانه صنعت و معدن وتجارت درخواست مي كنيم تا در اين امر اهتمام ويژه اي داشته باشند.
وي درادامه با اشاره به همكاري و تعامل افزود: وزارت ارشاد وظيفه خود مي داند تا از ايده ها و طرح ها حمايت كند و اميد واريم با حمايت از طرح ها شاهد تحول و موفقيت در اين امر باشيم.
حسيني با اشاره به اينكه امسال در نمايشگاه قرآن با محدوديت مكان روبه رو هستيم گفت:  ما از هر فرصتي براي ارائه الگوهاي مختلف استفاده مي كنيم، بنياد ملي مد ولباس، يك بنياد غير دولتي فرهنگي است كه با وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامي مرتبط است.
وي در ادامه افزود: ما در تلاش هستيم كه حتي در نمايشگاه هايي كه در خارج برگزار مي شود ، حضور موثري داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه صدا وسيما در جريان سازي فرهنگي اين امر تاثير گذار است گفت: از دستگاه هايي كه لباس هاي متحد الشكل دارند دعوت به همكاري مي كنيم، اين امر مي تواند نظم خاصي به سازمان ها بدهد./م
برچسب ها: مد ، شاه آبادی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار