كنترل التهاب مزمن به تازگي با شناسايي يك پروتئين امكان‌پذير شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه نيچر، محققان مؤسسه فينشتاين دريافتند كه هدف‌گيري مولكولي به نام پروتئين كيناز دو رشته‌اي وابسته به RNA‌ مي‌تواند منجر به درمان التهاب شود.

براساس اين گزارش محققان افزودند: پروتئين كيناز دورشته‌اي مرتبط به RNA‌ نقش مهمي در فعال‌سازي اينفلامازوم‌ها بازي مي‌كند و شناسايي روش‌هايي براي از بين بردن اين پروتئين براي مبارزه با التهاب مزمن ضروري است.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه التهاب مداوم و ثابت مي‌تواند به بافت‌ها و ارگان‌هاي بدن آسيب برساند و باعث ايجاد بيماري‌هايي از قبيل آرتريت روماتوئيد، كوليت و برخي از سرطان‌ها شود.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه مي‌افزايد كه به هر حال التهاب يا پاسخ التهابي غيرمداوم براي حفظ شلامتي بدن ضروري است و پس از هرنوع آسيبي كه در سلول‌هاي بدن رخ مي‌دهد، پرتئين‌هاي پيچيده اينفلامازوم شروع به انجام عمليات دفاعي در برابر عفونت‌هاي ايجاد شده مي‌كنند كه نتايج آن ايجاد تورم و قرمزي در پوست است.

دانشمندان همچنين افزودند: شناخت پروتئين كيناز دورشته‌اي وابسته به RNA‌ كشفي بسيار مهم است و در آينده‌اي نه چندان دور، امكانات جديدي را براي درمان چاقي و بروز بيماري‌هاي مانند آلزايمر، ديابت، تصلب شرايين و از اين دست بيماري‌ها، فراهم مي‌كند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار