نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: انتظار داریم با انتقال تجهیزات و امکانات زیرساختی مورد نیاز در این بخش تا پایان امسال اکتشاف نفت مغان تعیین تکلیف شود.

جلیل جعفری‌بنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در اردبیل افزود: در مورد اکتشاف نفت مغان که به نظر می‌رسد ذخایر قابل ملاحظه‌ای نیز در آن منطقه باشد تنها مشکل پیش آمده بحث تحریم‌ها و عدم اقبال شرکت کرواسی برای انجام تعهدات است.

وی گفت: شرکت کرواسی نیز مشکل اصلی را تحریم نفتی ایران و کمبود امکانات زیرساختی برای استخراج و اکتشاف نفت مغان می‌دانند که با پیشنهاد وزیر نفت قرار شده شرکت‌های داخلی در این کار ورود پیدا کنند.

جعفری‌‌بنه همچنین وضعیت توسعه جاده‌های اصلی را در شأن مردم و استان ندانست و افزود: در توسعه جاده‌های ارتباطی به ویژه اصلاح جاده‌های خطرناک و کوهستانی ضعف مشهود است به طوری که ما یک جاده ارتباطی ایمن و با شرایط مطلوب را شاهد نیستیم.

نماینده مردم خلخال در مجلس توسعه انرژی را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: ما با تقویت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تقویت خط لوله 32 اینچ گاز قادر هستیم انرژی مورد نیاز صنایع و واحدهای مختلف تولیدی را تامین کرده و در این بخش تحول‌آفرین باشیم./س  

برچسب ها: اردبیل ، اکتشافات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.