هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نخستین پالایشگاه ملی در فارس اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس این پالایشگاه با هدف فراورش روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز استحصال شده از میادین گازی جنوب استان ساخته می شود .
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این که این پالایشگاه گاز به طور کامل به وسیله نیروهای ایرانی طراحی و ساخته می شود گفت : ساخت این پالایشگاه در قالب کنسرسیومی متشکل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، پژوهشگاه صنعت نفت ، دانشگاه امیرکبیر و قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود.
مهدی فکور میدان های گازی سفید باغون و هالگان در فارس را منابع تامین خوراک نخستین پالایشگاه گاز ساخت کشور اعلام کرد و افزود : پیش بینی می شود این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه گاز کشور شود .
ساخت نخستین پالایشگاه گازی ملی و تمام ایرانی از حدود 1و نیم سال پیش مطرح شد و تفاهمنامه های اولیه برای اجرایی شدن این طرح ملی با اعضای کنسرسیوم آن امضا شده است.
فرآورش روزانه 17میلیون مترمکعب گاز، تولید روزانه 12 هزار بشکه مایعات گازی و 43 تن گوگرد از اهداف ساخت این پالایشگاه اعلام شده است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد : اقدام های خوبی در بخش پژوهشی ساخت پالایشگاه ملی انجام شده و اجرای این طرح با هدف تحقق ساخت آن در زمانی کمتر از پنج سال با جدیت پیگیری می شود./س
برچسب ها: ساخت ، پالایشگاه ، ملی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.