مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ایجاد شهرک مرزی مشترک با ترکیه را گامی در راستای عبور از تحریمهای یک جانبه کشورهای غربی برشمرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، فخراله مولایی ضمن تاکید بر ایجاد شهرکهای مرزی مشترک با کشورهای همسایه  اظهار داشت:ایجاد شهرک صنعتی مشترک به عنوان یک فعالیت بین المللی صنعتی در شرایطی که کشورهای غربی  برتحریمهای یک جانبه علیه ایران اصراردارند،می تواند نوید بخش افق روشن صنایع کشور و ارتقای شهرکهای صنعتی در سطح منطقه و جهان باشد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  افزود: سرمایه گذاری برای ساخت شهرکهای صنعتی مرزی و مشترک با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی کشور و تبادل دانش فنی و تکنولوژی های نوین امری ضروری است.
به گفته مولایی ایجاد این شهرکها راه را برای توسعه صادرات غیر نفتی و استفاده از توان تخصصی کشورهای همسایه و همچنین تحول صنایع مستقر در شهرک ها هموار می سازد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید برساخت نخستین شهرک صنعتی مرزی ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک مرزی ایران با کشورهای عراق ، ترکمنستان و افغانستان نیز در حال اقدام است.
وی عمده ترین هدف از ایجاد  شهرک صنعتی مشترک را حضور محصولات تولید شده داخلی برای صادرات اعلام کرد و افزود: تولیدکنندگان داخلی با هدف صادرات محصولات تولیدی خود در این شهرک حضور پیدا خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه ایجاد برند مشترک برای محصولات تولیدی ، افزایش امنیت ،سهولت در تولید، مبادله کالاو کاهش هزینه های حمل و نقل  را  از مهمترین مزایای ایجاد شهرک صنعتی مشترک برشمرد و گفت:  باید با فراهم کردن زیر ساختهای لازم زمینه حضور سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی در این مناطق را فراهم کرد./س
برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار