مراسم آیینی جشن نوروزما (بیست و شش عیدما) به همت موسسه فرهنگی پارپیرار در منطقه گهرباران در ساحل برگه شهرستان میاندرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار ان مازندران ، خسرو علیزاده‌هشتلی گفت: مراسم آیینی جشن نوروزما (بیست و شش عیدما) به همت موسسه فرهنگی پارپیرار در منطقه گهرباران در ساحل برگه شهرستان میاندرود برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیست و شش عیدماه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و به عید مردگان نیز معروف است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: مردم این پیروزی را با آتش‌زدن بوته‌ها به یکدیگر اطلاع می‌دهند و فردای آن روز با برپایی جشن و پایکوبی و مسابقه کشتی آن را گرامی می‌دارند و این جشن هنوز در بعضی از نقاط مازندران به بهانه شکرگزاری از خداوند و به یاد درگذشتگان در مازندران برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: به منظور احیای جشن‌های کهن ایران زمین، موسسه فرهنگی پارپیرار در استمرار برگزاری جشن‌های آیینی این بار اقدام به برگزاری جشن 26 عیدماه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، فرمانداری میاندرود، شورای اسلامی، دهیاری و مردم منطقه میاندرود عصر روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 16 تا 20 می‌کند.

دبیر جشن نوروز ما (بیست و شش عیدما) گفت: امیدواریم برپایی چنین جشن‌هایی در ایران اسلامی موجب ایجاد نشاط و شادمانی در جامعه و راهی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان ما با دیار پدرانمان باشد و از این گذرگاه بتوانیم به سهم خود حافظ ارزش‌ها، هویت فرهنگی، دینی و بومی دیارمان باشیم.

مراسم آیینی جشن نوروز ما (بیست و شش عیدما) در گهرباران در ساحل روستای برگه از شهرستان میاندرود برگزار می‌شود./س

برچسب ها: جشن ، نوروز ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.