پیام عزیزی خواننده و قاری قرآن ایرانی، مسابقه "تلاوت نور" شبکه سحر را در شب های ماه مبارک رمضان اجرا می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، "تلاوت نور" به تهيه كنندگي شاه رضا قوامي در ماه رمضان هر شب به مدت 45 دقيقه به صورت زنده از سيماي كردي شبکه سحر پخش خواهد شد و طی آن شرکت کنندگان در این مسابقه، با تلاوت قرآن مجید به رقابت با هم خواهند پرداخت.

شاه رضا قوامي گفت: در هر برنامه 3 يا 4 نفر از مخاطبان به صورت تلفني در مسابقه شركت كرده و به تلاوت قرآن مي پردازند. سپس كارشناسان در سه بخش "صوت و لحن"، "وقف و ابتدا" و "تجويد" عملكرد شركت كنندگان را بررسي كرده و به هر يك امتيازي اختصاص مي دهند.

وي با اشاره به اينكه در برنامه "تلاوت نور" از حضور سه كارشناس استفاده شده است، افزود: احمد خالدي به عنوان كارشناس حضوري در اين برنامه حضور دارد و همراه با دو كارشناس ديگر که به طور همزمان از طریق ارتباط زنده تصویری با مركز مهاباد و اربيل عراق، روی آنتن برنامه خواهند بود، به ارزيابي عملكرد شركت كنندگان در اين مسابقه خواهند پرداخت. ضمن اينكه هر شب يك قرائت مجلسي از قاريان ممتاز ايران و جهان نیز در برنامه پخش خواهد شد

قوامي در پايان گفت: مرحله اولیه این مسابقه طی شبهای یکم تا بیست و پنچم ماه مبارک رمضان برگزار می شود و 25 نفر برتر اين مسابقه در 4 شب آخر ماه مبارك رمضان به رقابت با یکدیگر مي پردازند و با حذف حائزان امتیازات پائین تر، مرحله پاياني اين مسابقه روز عيد سعيد فطر و با حضور 5 نفر از رقابت کنندگان برتر، انجام خواهد شد و نهایتا    3 نفر به عنوان قاری برگزیده مسابقه "تلاوت نور" معرفی خواهند شد.

مصطفي قوامي و رسول شيخكانلو، دستياران تهيه این برنامه هستند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار