رییس حفاظت محیط زیست گچساران گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری سه عرصه طبیعی با بیش از 82 هزار هكتار به مناطق حفاظت این شهرستان افزوده می شود .

'عبدال دیانتی نسب' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج، این مناطق را 'ماهور بی حكیمه'با 60 هزار هكتار و مابقی آن را در مرز شهرستان گچسارن و باشت در حوالی كوه 'مورد' عنوان كرد.
وی بیان كرد: برای توسعه عرصه‌های دارای ظرفیت بالقوه طبیعی،حفاظت از ذخایر ژنتیكی این مرز و بوم و به ‌ویژه در جغرافیای شهرستان گچساران و باشت ،این سه عرصه طبیعی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست معرفی می شود.
دیانتی نسب ابراز داشت: عرصه های گیاهی و جانوری امانتی از نسل‌های گذشته در اختیار ما هستند و باید نسبت به حفاظت آن توجه لازم را داشته باشیم و بصورت طبیعی و بكر به نسل های آینده تحویل دهیم .
رییس حفاظت محیط زیست گچساران اظهار داشت: در حال حاضر كوه'خامی' با مساحتی بالغ بر 26 هزار هكتار، كوه 'سرخ' با 32 هزار هكتار و كوه 'دیل' با 10 هزار هكتار مساحت جزء مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران و باشت می باشد.
رییس محیط زیست گچساران گفت: عرصه‌های طبیعی مورد اشاره با تلاش محیط‌ بانان ، همیاران محیط زیست و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گچساران و باشت مورد حفاظت و كنترل قرار دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ياسوج، در حال حاضر هفت منطقه حفاظت شده در استان كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه كه از این تعداد سه منطقه در شهرستان گچساران قرار دارد./س

برچسب ها: مناطق ، حفاظت ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.