فرمانده انتظامی هرمزگان از افزایش 193 درصدی کشفیات قاچاق سوخت طی چهار ماه نخست سال در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سردار رضا محمدی‌ یگانه گفت : در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در خصوص قاچاق، قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و کشفیات سوخت قاچاق در هرمزگان طی چهار ماهه امسال به بیش از 1.9 میلیون لیتر رسیده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 193 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های عملیاتی در نقاط آلوده از مهم‌ترین دلایل افزایش کشفیات سوخت نسبت به سال گذشته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره اجرای طرح پاکسازی روستای گچین از سوخت قاچاق طی هفته های گذشته، اظهار داشت: در این مرحله از طرح نیز پلیس توانست ابزار و امکانات مورد استفاده در قاچاق سوخت در حجم قابل توجهی را منهدم کند و در این راستا علاوه بر کشف مقادیری سوخت جلوی تداوم روند قاچاق را نیز بگیرد.

محمدی یگانه عنوان کرد: هرچند در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق در چهار ماهه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 34 درصد کاهش نشان ‌می دهد اما حجم کشفیات قابل توجه است.

وی با اشاره به افزایش 48 درصدی پرونده‌های  تشکیل شده با ارزش بالای 100 میلیون تومان، اظهار داشت: همچنین در مدت زمان مذکور نیز تعداد باندهای منهدم شده در خصوص قاچاق کالا و ارز 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: در چهار ماهه نخست امسال همچنین تعداد لنج‌های توقیف شده مرتبط با قاچاق کالا و سوخت104، قایق 200 و خودرو 104 درصد افزایش داشته است.

محمدی یگانه با بیان اینکه طی 12 ماهه سال 90 نسبت به سال 89 کشفیات قاچاق در استان افزایش داشته است، تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده قاچاق نیز در سال 90 نسبت به مدت مشابه قبل، 437 درصد افزایش یافت./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.