متهم (ع.ر) در پانزدهمين و آخرين جلسه فساد بزرگ مالي به عنوان مطلع دست به افشاگري از راز پرونده فساد بزرگ مالي زد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در پانزدهمين و آخرين جلسه دادگاه رسيدگي به فساد بزرگ مالي در بخش اول متهم( ع.ر) به عنوان مطلع در اين جلسه حاضر شد و درباره فرم هايي كه براي گشايش اعتبارات اسنادي از طريق (م.س) امضا  كرده توضيحاتي ارائه  داد و اظهار داشت: اين فرم ها شامل شماره مصوبه، نوع كالا، زمان سررسيد، خريدار، فروشنده، بود كه همگي آن مكان ها سفيد بودند كه ما فرم هاي سفيد را امضا مي كرديم و آنها ظاهرا از طريق (م.س) به رئيس بانك صادرات شعبه گروه ملي تحويل داده مي شد.

قاضي در اين ميان خطاب به (ع.ر) گفت: جاهاي خالي فرم ها مشخص مي كرد كه آنها صوري هستند؟( ع.ر) پاسخ داد: اين فرم ها را خام به ما ارائه مي دادند چون نمي خواستند از اطلاعات آن با خبر شويم و  حال اينكه آقاي (ك) رئيس شعبه بانك صادرات اين فرم ها را پر مي كرد و به تهران مي داد تا امضاشوند يا اينكه سفيد آنها را تحويل مي داد جاي بحث است.

دراين ميان فراهاني نماينده دادستان خطاب به (ع.ر) گفت: (ع.ر) مي گويد كه خسروي از امور و صدور ال سي هاي سوري با خبربوده و خسروي هم مي گويد كه (ع.ر) از صدور ال سي هاي سوري با خبر بوده ولي در اين ميان كه رئيس بانك صادرات شعبه اهواز مي گويد كه همه اينها با خبر بودند به نظر مي رسد واقعيت همين باشد و هم مه آفريد و هم گروه ملي از صدور ال سي هاي ملي با خبر بودند اكنون من از آقاي (ع.ر) يك سوال دارم و آن اين است كه آن زماني كه شما متوجه شديد ال سي ها سوري است چرا باز هم سكوت كرديد و به كارمندان خود اجازه داديد كه كار را ادامه دهند.

(ع.ر) پاسخ داد: رمز اين پرونده در همان فرم هاي سفيد امضا شده است. آقاي( ك) و مه آفريد مسير پرونده را منحرف كرده اند بايد آن فرم ها كشف شود تا راز اين پرونده مشخص شود.

آنهايي كه نمي خواهند اين فرم ها علني شود كساني هستند كه مي خواهند مسير دادگاه را به سمت ديگري بكشانند در اين ميان فراهاني باز از( ع.ر) پرسيد: چرا در آن مقطع سكوت كرديد و چيزي نگفتيد؟

( ع.ر) پاسخ داد: شما رمز اين فرم ها را بگشاييد من مسئوليت آن شش ال سي را كه امضا نكرده ام قبول مي كنم و حالا متوجه شده ام كه چرا مه آفريد و (ك) از يكديگر حمايت مي كنند.

فراهاني در پاسخ به اظهارات (ع.ر) گفت: اصلا اين گونه نيست آنها مطالب زيادي را عليه يكديگر گفته اند.

قاضي در اينجا به فراهاني و (ع.ر) تذكر داد كه از موضوع خارج نشويد.

فراهاني سوال ديگري را مبني براينكه( ع.ر) از نيمه 89 مي دانست كه همه  ال سي ها صوري است ولي بازهم به كار خود ادامه داد و از (ع.ر) توضيح خواست.

متهم (ع.ر) گفت: مشكلمان درگروه ملي اين بود كه به صورت جزيره اي كار مي كرديم و موقعي كه ال سي ها آمدند من اول با خسروي و بعد با مدير فروشم صحبت كردم و ديدم كه مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.

قاضي خطاب به (ع.ر) گفت: شما در جلسات قبل هم اظهار داشته بوديد كه قبل از خصوصي سازي هيچ بودجه و كمكي به گروه ملي تعلق نمي گرفت ولي بعد از خصوصي سازي همه چيز عوض شد.

(ع.ر) خطاب به قاضي گفت: اين هنر مه آفريد و بانك صادرات بود.

پس از اظهارات (ع.ر)، (م.س) در ادامه اظهارات خود گفت: من قصد مظلوم نمايي ندارم و فقط سعي مي كردم كارها را انجام دهم و تمام تنزيل ها از طريق گروه آريا صورت مي گرفت.

پس از اظهارات (م.س) نماينده صادرات نسبت به مطالب مطرح شده در دادگاه اعتراض كرد و گفت: اينكه مي گفتند فكس نداشتيم درحد و شأن بانك صادرات نيست.

قاضي خطاب به نماينده بانك صادرات گفت: آن زمان اصلا نياز بوده كه بانك صادرات فكس نداشته باشد./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار