رییس شورای تامین استان هرمزگان گفت:شیوه های قاچاق كالاوسوخت به طورمداوم درحال تغییر است و قاچاقچیان از شیوه های جدید استفاده می كنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی افزود:لازم است نیروهای دخیل در فرآیند مبارزه با قاچاق كالا و سوخت،خود را به روز كنند و با شناسایی شیوه های جدید،در این زمینه برخورد مناسب داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: ارگان های دریایی و بویژه دریابانی نیروی انتظامی،شناورهای بدون هویت را تحت هر شرایطی توقیف و در صورت مقاومت و تمرد سرنشینان،از قوه قهریه استفاده كنند.

عزیزی ادامه داد: تردد اینگونه شناورها هیچگونه توجیهی ندارد و از عوامل اصلی تشدید قاچاق كالا و سوخت هستندو تهدید جدی برای امنیت اقتصادی و اجتماعی به شمار می روند.

رییس كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان با اشاره به تشدید برخورد با قاچاق كالا كه از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده اظهار داشت:طرح های عملیاتی تاثیرات خود را نشان داده و باید این اقدامات ادامه یابد تا قاطعیت و اراده جدی نظام نشان داده شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عدم اطلاع رسانی مناسب دستگاه قضایی از احكام صادر شده برای قاچاقچیان را حلقه مفقوده اطلاع رسانی در این زمینه دانست و اضافه كرد:مردم تنها اخبار كشفیات نیروی انتظامی را می شنوند كه منتشر نشدن مجازات های در نظر گرفته شده برای متخلفین، تاثیرگذاری اقدامات را كاهش می دهد.

عزیزی گفت:تردیدی نیست كه تمام مردم خواستار كسب روزی حلال هستند اما متاسفانه قاچاق كالا را از مصادیق لقمه حرام نمی دانند و لازم است به فرهنگ سازی در این زمینه پرداخته شود.

به گفته استاندار هرمزگان در صورت مهندسی افكار عمومی و جلب مشاركت مردمی حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز متحول خواهد شد و اقشار مختلف جامعه اطلاعات خود را در این زمینه به شماره تلفن های در نظر گرفته شده اعلام خواهند كرد.

عزیزی گفت:از ظرفیت های ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور جهت كاهش این پدیده در استان استفاده خواهد شد و پیشگیری ،برخورد قاطع و آگاهسازی و فرهنگ سازی به عنوان سه رویكرد محوری در دستور كار دائمی خواهد بود/س
برچسب ها: استاندار ، قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.