معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور گفت: در 2 ماه نخست امسال 110 میلیون دلار اقلام صنایع دستی به صورت رسمی از گمرک‌های جمهوری اسلامی ایران به سراسر جهان ارسال شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمدحسن صالحی‌مرام» معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور با اشاره به این که میزان صادرات 2 ماهه سال گذشته 40 میلیون دلار بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات جدی در حوزه صادرات، به افزایش 300 درصدی صادرات صنایع دستی نزدیک شده‌ایم.

وی با بیان این که افزایش 3 برابری صادرات صنایع دستی در سال 91 از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است، تصریح کرد: محصولات شیشه‌ای، مس و مشتقات آن، زیورآلات سنتی، پارچه قلمکار و چوب و مشتقات آن از تولیداتی به شمار می‌آیند که با رشد چشمگیر صادرات آن‌ها مواجه شده‌ایم.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: مبلمان چوبی صنایع دستی از جمله تولیداتی است که مورد توجه سایر کشورها قرار گرفته است.

صالحی‌مرام با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: تلاش‌ ما برای دست‌یابی به افزایش 300 درصدی صادرات صنایع دستی در سال 91 و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مراودات اقتصادی با دنیا از راهکارهای دست‌یابی به رشد 3 برابری صادرات صنایع دستی است./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار