مدیرعامل شركت فولاد خوزستان اعلام كرد : نخستین ترانسفورماتور كوره پاتیلی ساخت مهندسین بسیج سازندگی شركت فولاد خوزستان از بوته ی آزمایش سربلند بیرون آمد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مهندس عبدالمجید شریفی اظهار داشت: این ترانسفورماتور كه وظیفه ی حساسی درتامین برق كوره های پاتیلی برعهده دارد نخستین بار دركشور ساخته شده و دریك دوره ی آزمایشی صحت كاركرد آن مطابق نمونه خارجی به اثبات رسید.

مدیر عامل شركت فولاد خوزستان افزود: طی یك دوره بهره برداری آزمایشی پنجاه روزه بیش از 900 ذوب توسط این ترانس در واحد فولادسازی تولید شد كه از نظر فنی توانایی كامل این دستگاه را در فرایند فولادسازی نشان می دهد.

وی افزود : شركت فولاد خوزستان یك شركت پیشرو در بومی سازی فناوری فولادسازی در كشور است كه همراه با افزایش تولید و اجرای طرحهای توسعه و بهره برداری موثر از آنها، بومی سازی فناوری و ساخت داخل را از رسالت های اصلی خود می داند.

سیف اله آگاه مدیرپروژه ساخت ترانس كوره پاتیلی درشركت فولادخوزستان نیز گقت : قدرت این ترانس 28 مگاوات و جریان اولیه آن 500 آمپر می باشد كه توسط ترانس به 46 كیلو آمپر افزایش می یابد، این ترانس با هزینه ای معادل 9 میلیارد ریال طی شانزده ماه درشركت فولادخوزستان ساخته شد و بومی سازی آن پنج میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در هر دستگاه دربردارد.

به گفته مهندس آگاه كوره پاتیلی در واحد فولادسازی كار متالوژی ثانویه یا آلیاژ سازی را انجام می دهد و این ترانس جریان مناسب را برای این منظور ایجاد می كند.

وی تاكید كرد : تكنولوژی ترانس با ترانس های بزرگ كوره ای تا 200 مگاولت آمپر یكسان بوده و پس از این تجربه ی موفق، ساخت ترانس های بزرگ كوره ای در كشور ممكن شده است و متخصصین بسیج سازندگی می تواننداز این پس نیاز كل صنعت فولادكشور را دراین زمینه تامین نمایند .

بنابه گزارش روابط عمومی شركت فولات خوزستان ترانسفورماتور كوره پاتیلی یكی از مهمترین تجهیزات استراتژیك در صنعت فولادسازی است كه تاكنون با مشكلات و هزینه هنگفت وارد كشور می شد و با تشدید تحریم ها تامین آن از خارج نیز قطع شد، اما امروز با ساخت و آزمایش موفقیت آمیز آن توسط بسیج سازندگی شركت فولاد خوزستان ، از انحصار سازندگان اروپایی و امریكایی خارج گشته و در داخل كشور بومی سازی شده است. این اقدام یك گام مهم در جهت مقابله تا تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی است كه توان بالای متخصصین بسیجی ایرانی را در تبدیل این تهدید به یك فرصت ارزشمند برای خوداتكایی علمی وفنی كشور به اثبات می رساند . /س
برچسب ها: ساخت ، ترانس ، کوره پاتیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.