مدير كل دفتر فن آوري و اطلاعات استانداري خراسان رضوي گفت: سينما همواره به عنوان سپر دفاعي جامعه مطرح بوده و سلاح برنده اي درعرصه ي سياست بين المللي است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي نخستين همايش بين المللي "هنر،زبان و تكنولوژي"، محمدرضاخليلي در آستانه برگزاري اين همايش اظهار داشت: به واقع هر همايشي كه باعث تبادل افكار و اطلاعات شود قطعا موجب ارتقا توان ملي در زمينه هاي هنر، تكنولوژي، علم و فناوري مي شود.

وي برگزاري اين چنين همايش هايي را باعث آشنايي اساتيد اهل فن با يكديگر دانست و ادامه داد: ارتباطات ميان اين اساتيد موجب تبادل علم و تجربه بين محققين داخلي و خارجي و در نهايت سبب ارتقا سطح علمي كشور مي شود.

مدير كل دفتر فن آوري و اطلاعات استانداري خراسان رضوي با تاكيد بر درنظرگرفتن اهداف علمي و تخصصي براي برگزاري اين چنين همايش هايي كه در راستاي سند چشم انداز 20ساله براي رسيدن به رتبه اول علمي در منطقه است، خاطر نشان كرد: اين مقدمه اي براي دستيابي به اهداف مجموعه برگزاركننده همايش ها و بطور كلي اهداف بين المللي است.

خليلي در ادامه روابط بين الملل را در بازخورد اطلاعات موثر دانسته و در عين حال روابط ضعيف را منشا تعامل با كشورهاي سطح پايين تر در عرصه بين الملل برشمرد و اين موارد را از چالش هاي كاربرد تكنولوژي در آموزش هنر عنوان كرد.

وي از سينما به عنوان سپر دفاعي جامعه و سلاح برنده در عرصه بين الملل ياد كرد و افزود: اگر قدرت هنر جدي گرفته شود مي تواند زمينه ساز حضور موفق در صحنه هاي سياست جهاني باشد.

مدير كل دفتر فن آوري و اطلاعات استانداري خراسان رضوي در پايان از تعاملات و تبادل افكار ميان پژوهشگران داخلي و خارجي با عنوان گامي در مسير تحقق اهداف عالي كشور ياد كرد.

گفتني است؛ نخستين همايش بين المللي بين رشته اي "هنر،زبان و تكنولوژي" با حضور 550 نفر از محققان، پژوهشگران، اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي سراسر دنيا از 28 تا 30 تيرماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود./س  

 

برچسب ها: سینما ، سلاح ، برنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.