به گزارش
سرويس بين الملل باشگاه
خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ درپي دورنماي منفي شرايط مالي و بازار كار در آمريكا، انگيزه و اعتماد مصرف كنندگان اين كشور در ماه ژوئيه، به كمترين حد خود تنزل يافته است.
اين در حاليست؛ اعتماد مصرف كنندگان در ماه ژوئیه به كمترين ميزان خود در طول هفت ماه اخير رسيده است.
از سوي ديگر، افزايش قيمت هاي مصرف كنندگان در اين كشور كاهش اعتماد و انگيزه مصرف كنندگان را سرعت بخشيده است.
كارشناسان مي گويند؛ افزايش قيمت ها يكي از نشانه هاي اوج نرخ تورم و درپي آن كاهش اعتماد مصرف كننده در آمريكا است. اين دومين ماهي است كه اعتماد مصرف كننده در آمريكا شاهد كاهش بوده است.
شاخص اعتماد مصرف كننده از 73.2 در ماه ژوئن به 72 در ماه جولاي كاهش يافته است.
به اين ترتيب، موجبات نااميدي كارشناسان اقتصادي را فراهم آورده كه پيش بيني مي كردند؛ شاخص اعتماد مصرف كننده به 73.4 برسد.
گفتني است؛ در يك ماه اخير، مردم آمريكا در خصوص وخامت اوضاع مالي خود كه طولاني مدت نيز شده بود، بسيار نگران بوده اند.
بزرگترين عامل نگراني مصرف كنندگان در اين كشور، وضعيت شغلي و دستمزدها است.