معاون دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست گفت: لازمه کنترل بهداشت محیط جلب همکاری فعالان بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اسد مهربانی در نشست علمی اجرایی " بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی" که در سالن اجتماعات هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه مدیریت بهتری نسبت به موضوع پسماندها اعمال شود باید به طور وسیع اطلاع‌رسانی کرده و همکاری بخش خصوصی را جلب کرد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی ظرفیت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: اقدامات واحدهای بهداشتی و درمانی برای بی‌خطرسازی پیگیری شده و بر آنها باید نظارت اعمال شود از طرف دیگر باید همکاری افراد حقیقی و حقوقی اعم از آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جلب شود.

مهربانی با بیان اینکه سازمان محیط زیست طبق قانون به عنوان مرجع تشخیص حد تبدیل پسماند ویژه و عادی است، تصریح کرد: این سازمان با تعیین میزان و غلظت عوامل خطرناک، عادی یا ویژه بودن پسماند را تشخیص می‌دهد بنابراین وظیفه فوق را قانون بر عهده سازمان گذاشته است. وی خاطرنشان کرد: لزوم شناخت فرآیند بی‌خطرسازی، شناخت دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در موضوع، شناسایی جایگاه‌ها، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های معتمد از پیش‌نیازهای ضروری فعالیت در حوزه پسماند قلمداد می‌شود و سازمان با لحاظ کردن این موارد در این حوزه تلاش می‌کند./س

برچسب ها: بهداشت ، محیط زیست ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.