دومین همایش توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با محوریت گردشگری خلاق ـ خلاقیت در گردشگری در باغ شهر تاریخی نطنز به مدت یکروز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان فرماندار نطنز در این همایش گفت: مجموعه شرایط طبیعی، تاریخی، مذهبی و آب و هوایی در این منطقه ظرفیتهای مناسبی برای پذیرش گردشگر است.

مهدی سلیمانی با اشاره به ایجاد زمینه برای گردشگر سلامت از طریق مجموعه عوامل گردشگری در شهر نطنز افزود: گردشگری آموزشی ورزشی نیز یکی دیگر از ظرفیتهای بالقوه و فرصتهای توسعه گردشگری در این شهر می باشد که در حال حاضر اقدامات اجرایی استفاده از این ظرفیت در حال انجام است.

وی افزود:مذاکره با دانشگاه های مطرح کشور و ایجاد پردیس این دانشگاه ها به منظور استفاده از گردشگر ی آموزشی یکی از این اقدامات اجرایی در حوزه گردشگری آموزشی نطنز است.

به گفته وی، ایجاد زمینه مناسب برای جذب گردشگر در ورزش های کوهنوردی، موتور سواری، کویرنوردی و اتومبیلرانی نیز از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه گردشگری ورزشی شهرستان نطنز با دارابودن سه اقلیم آب و هوایی کوهستانی، معتدل و کویری است.

فرماندار نطنز ایجاد انگیزه و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مناطق مستعد گردشگری، بهبود زیرساختها در مراکز اقامتی و حمل و نقل و اسکان، تقویت زیرساختهای آموزش و درمان در بخش دولتی، بازدید از اماکن تاریخی، ارائه و رونمایی از یک برند مناسب برای سوغات نطنز را از جمله محورها و موضوعات انجام شده یا در حال اجرای تقویت گردشگری در کارگروه میراث فرهنگ این شهرستان برشمرد.

سلیمانی افزود: پیگیری ثبت بین اللملی برخی از آثار تاریخی از جمله روستای ابیانه و مسجد جامع نطنز ، احیای صنایع دستی در حال انقراض این شهرستان، برگزاری جشنواره های محلی برای معرفی بهتر و بیشتر شهر نظیر این همایش گردشگری، راه اندازی منطقه گردشگری از دیگر اقدامات اجرایی تقویت گردشگری توسط مدیران این شهرستان است.

وی در ادامه بر همکاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه و رونق گردشگری تاکید کرد و گفت: با مساعدت این بخش در کنار مسئولان تقویت زیرساختهای گردشگری سامان دهی و شتاب بیشتری می گیرد.

به گفته وی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه کِشِه و متین آباد شهرستان نطنز که به زودی نیز به بهر ه برداری می رسد نشان داد که سرمایه گذاری این بخش در مناطق مستعد علاوه بر بازگشت سرمایه به سرمایه گذار رونق اقتصادی و رشد و شکوفایی شهر را نیز فراهم می کند.

دومین همایش یکروزه توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با برپایی کارگاه گردشگری خلاق ـ خلاقیت در گردشگری، بازدید و گشت و گذار در کوچه باغهای نطنز، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تابلو عکس از اماکن تاریخی، مذهبی و مراسم سنتی نطنز، اجرای موسیقی سنتی با حضور شهرداران ، بخشداران، کارشناسان شهرسازی و معماری و دیگر مسئولان این شهرستان ها و تعدادی از گردشگران در باغ شهر تاریخی نطنز برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، نطنز ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.