استاندار هرمزگان از اجرای طرح پنجره واحد تجاری در گمرک شهید رجایی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی گفت: با اجرای این طرح تمام سازمان های مربوط به واردات و صادرات تجمیع شده و بسیاری از اموراتی که در گذشته باید با هماهنگی و دستور مرکز کشور انجام می شد به مدیران گمرک و استاندارد استان هرمزگان تفویض اختیار شود.

وی گفت : گمرکات یک فرصت برای دولت و مردم هستند اما با ایجاد برخی فرایند های زمان بر و غیر ضروری می رود که یک مشکل و مانع تعریف شود.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل تمایل افراد برای واردات غیر قانونی به کشور زمان بر بودن فرایند واردات و ترخیص کالا از گمرک است که موجب افزایش هزینه ها و بالا رفتن نرخ کالا می گردد.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان به نسبت نیرو انسانی، امکانات، تجهیزات و از سوی دیگر حجم بسیار بالای کار ، بهترین سیستم را در گمرکات خود داریم تصریح کرد: امروز گمرک شهید رجایی به تنهایی 42 درصد حجم واردات کشور را با 380 نفر نیروی انسانی انجام می دهد و این در حالی است که 58 در صد مابقی با 6 هزار و 500 نفر نیرو انجام می گیرد.

عزیزی ابراز داشت: با اجرای طرح پنجره واحد تجاری در گمرک شهید رجایی تمامی سازمان های مورد نیاز برای واردات و صادرات تجمیع شده و به یک بدنه واحد با کمترین زمان و فرایند ممکن تبدیل می شوند به صورتیکه سازمان های گمرک، استاندارد، بهداشت، قرنطینه و نماینده هر ارگان دیگری که در رابطه با واردات و صادرات قسمتی را برعهده دارند در یک محل تجمیع می شوند.

استاندار هرمزگان در خصوص ارتقا تجهیزاتی گمرک شهید رجایی افزود: با توافقاتی که در مرکز کشور صورت گرفته و با اجرای طرح پنجره واحد تجاری، امکانات و نیروی انسانی خوبی به شهید رجایی اختصاص می یابد که موجب تسهیل و تسریع در امر واردات و صادرات می شود .

وی افزود: بسیاری از امورات کشوری مربوطه نیز قرار است که به مدیران گمرک و استاندارد استان هرمزگان تفویض اختیار شود تا اجرا و روان سازی امور با کمترین مانع و اتلاف وقت روبرو شود.

عزیزی بیان داشت: مسلما اگر انتظار کشور از گمرک بندر شهید رجایی و هرمزگان بالا است باید حمایت ها نیز در سطح بالا صورت گیرد و در کنار این حمایت کشوری از تمامی ظرفیت های استان نیز برای رسیدن به گمرکی روان و کارآمد استقاده می کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مجموعه ای برای کشور به طور خاص اهمیت دارد به نسبت می بایست رسیدگی به مشکلات آن مجموعه نیز به طور خاص و ویژه دنبال شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه باید از تمام فرصت ها برای ارتقا اقتصادی کشور استفاده کنیم گفت: به طور قطع رونق بندرشهید رجایی رونق اقتصادی کشور و در مرحله دوم استان و مردم هرمزگان را به همراه دارد که در این رابطه تمام تلاش خود را پای کار می آوریم./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.