شهردار اروندكنار گفت:با مصوبه شورای اسلامی،موزه دفاع مقدس در شهر مرزی اروندكنار احداث خواهد شد.


'یوسف دریس'در گفت و گوی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان از اختصاص 600 متر مربع زمین به همین منظور خبر داد و افزود:مطالعات اجرایی این موزه نیز آغاز شده و امید می رود در سایه تعامل و همكاری مسوولان استانی شاهد احداث این موزه باشیم.

وی از رایزنی با اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این باره خبر داد و گفت:سعی می شود در این موزه، دفاع مردم مرزنشین اروندكنار در روز های ابتدایی جنگ تحمیلی از اروند و كیان كشور به تصویر كشیده شود.

دریس با اشاره به ورود سالیانه دو میلیون نفر از اعضای كاروان های راهیان نور به اروندكنار و بازدید از یادمان شهدای عملیات والفجر8 گفت:در بخشی از این موزه نیز رشادت های رزمندگان اسلامی در این علمیات غرور آفرین به همراه ماكت آن در معرض دید بازدید كنندگان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت:هم اكنون در كنار این موزه عملیات ساخت بوستانی با چهار هزار متر مربع وسعت آغاز شده است.

شهردار اروندكنار گفت: برای ساخت و تكمیل این مجموعه دومیلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است كه بخشی از آن را شهرداری اروندكنار و بقیه از محل اعتبارات تملك دارایی و دولتی جذب خواهد شد.

وی احداث موزه دفاع مقدس را اقدامی بسیار مناسب برای انتقال ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده عنوان كرد و بیان داشت: انتقال ارزش ها و فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت و خودباوری نقش بسزایی در تقویت ارزش های دینی و اسلامی دارد

اروندكنار در 45 كیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.

عملیات غرور آفرین والفجر8 در 20 بهمن سال 1364 از محور عملیاتی اروندكنار منجر به تصرف شهر فاو عراق شد./س
برچسب ها: احداث ، موزه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.