نخستین صندوق ارزی وارد بازار سرمایه می شود

مدیرعامل شركت تامین سرمایه امین گفت: نخستین صندوق ارزی با درآمد ثابت در آینده نزدیك وارد بازار سرمایه می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،'علی سنگینیان' به تدوین مقررات صندوق های ارزی در سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره كرد و افزود:شركت تامین سرمایه امین نخستین شركتی است كه تقاضای راه اندازی صندوق های ارزی را به سازمان بورس ارایه داده است.

سنگینیان با اشاره به اینكه همزمان با تدوین مقررات صندوق های ارزی، اركان صندوق و اساسنامه آن به سازمان بورس ارسال شده است، یادآورشد: با این وجود به دلیل نوسانات به وجود آمده در بازار ارز طی ماه های پایانی سال گذشته، راه اندازی صندوق ارزی به تاخیر افتاد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینكه این شركت در حال پیگیری راه اندازی صندوق ارزی توضیح داد: با توجه به پایان مهلت تایید اركان دوباره این درخواست به این سازمان ارسال شده است.

وی با یادآوری اینكه با بانك ها برای ضمانت صندوق مكاتباتی انجام شده است، تاكید كرد: بر این اساس برای ثبت صندوق و ضامن نقدشوندگی صندوق، باید تاییدیه های لازم را دریافت كنیم.

سنگینیان افزود: به محض ارایه تاییدیه از سوی بانك ها، امیدنامه صندوق به سازمان بورس ارسال می شود.

مدیرعامل شركت تامین سرمایه امین با تاكید براینكه ضامن نقد شوندگی صندوق بانك های مختلف هستند، افزود: پیش از این ضامن ما بانك های كارآفرین و توسعه صادرات بودند به این ترتیب در سال جاری هم برای همین بانك ها درخواست فرستاده ایم.

وی با بیان اینكه، زمان راه اندازی صندوق ارزی به ارایه مجوز از سوی سازمان بورس بستگی دارد، ادامه داد: با توجه به اینكه این صندوق اولین صندوق ارزی محسوب می شود در تلاش هستیم كه با پیگیری های صورت گرفته در زمان كوتاهی صندوق راه اندازی شود.

**صندوق ارزی راهی برای سرمایه گذاری در بازار ارز

سنگینیان در خصوص ساختارهای صندوق ارزی اظهار داشت: این صندوق دارای ساختار مشابهی با صندوق های سرمایه گذاری است اما یكی از مهم ترین تفاوت های آن، فروش یونیت ها(واحد) به صورت ارزی است.

وی افزود: سرمایه گذارانی كه تمایل به نگهداری سرمایه خود به صورت ارزی دارند، می توانند سرمایه خود را در این صندوق ها سرمایه گذاری كنند بر این اساس می توان گفت صندوق های ارزی بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بر روی ارز است.

مدیرعامل شركت تامین سرمایه امین با اشاره به اینكه سرمایه گذاران متحمل ریسكی از بابت سرمایه گذاری در این صندوق ها نمی شوند، گفت: بر این اساس سرمایه گذاران می توانند پول خود را به صورت ریال در زمان تسویه حساب دریافت كنند.

وی با بیان اینكه مطابق پیشنهاد ارایه شده از سوی تامین سرمایه امین، صندوق های سرمایه گذاری با ارزهای مختلف قابل راه اندازی است، افزود: برای شروع كار قرار است صندوق ارزی را با دلار راه اندازی شود و منابع صندوق را در صكوك و اوراق مشاركت سرمایه گذاری خواهیم كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار