نايب رئيس جامعه اپتومتري ايران گفت: اعتقاد ما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اين است که اپتومتريست ها بايد در ساخت عينک هاي طبي و نظارت بر آن نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ناصر صادق پور در حاشيه همايش جامعه اپتومتري در جمع خبرنگاران افزود: با اين کار مي توانيم نتيجه مورد نظر را که رضايت بيمار و حل مشکل وي است به دست آوريم.
 
کارشناس ارشد اپتومتري تاکيد کرد: کار اپتومتريست يا پزشک با تجويز عينک تمام نمي شود و وي بايد بعد از ساخته شدن عينک مورد نظر آن را با نمره تشخيص داده شده براي بيمار مطابقت دهد.
 
وي افزود: حتي نياز است اپتومتريست عينک را روي چشم بيمار تنظيم کند به گونه اي که فاصله دو مرکز عدسي از هم برابر با فاصله مرکز دو مردمک چشم از هم باشد.
 
نايب رئيس جامعه اپتومتري ايران با تأکيد براينکه بر ساخت عينک زير نظر اپتومتريست اصرار داريم گفت: اطلاعات برخي متصديان ساخت عينک و مردم درباره مشکلات چشمي کامل نيست به همين علت بايد  اپتومتريست بر نحوه ساخت عينک هاي طبي نظارت دقيق داشته باشد و اين کار موجب بالارفتن ضريب دقت و اطمينان در ساخت عينک خواهد شد.  
 
صادق پور افزود: نبايد از اين نکته غافل شد که ساخت اشتباه عينک تجويزي، آثار مخربي در چشم ايجاد مي کند که برخي از آنها برگشت پذير نيست.  
 
وي گفت: بروز اشکال در امور روزانه با مشکلاتي چون سردرد، سرگيجه و حالت تهوع از عوارض استفاده از عينک هاي طبي غير استاندارد است.  
 
کارشناس ارشد اپتومتري افزود: با عينک هاي قوس دار مخالفيم زيرا روند شکست نور در عدسي اين عينک ها با عدسي هاي تخت عينک هاي ديگر متفاوت است و ديد متفاوتي حاصل مي کند .
 
صادق پور افزود: شماره حاصل از عدسي هاي قوس دار از شماره تجويز شده براي بيمار متفاوت خواهد بود و هنگام ساخت اين عينک ها بايد با توجه به عينک تجويز شده براي بيمار، شماره متفاوتي در نظر گرفته و با چشم بيمار تنظيم شود ولي بيشتر عينک سازان براي اين کار علم کافي ندارند.
 
همايش جامعه اپتومتري ايران با موضوع تازه هاي لنزهاي تماسي و عينک طبي ، امروز در هتل المپيک تهران آغاز شد و تا عصر فردا به کار خود ادامه مي دهد./عط
برچسب ها: عینک ، سردرد ، عدسی ، طبی ، اپتومتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار