آشنایی با برخی از خواص طالبی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علاوه بر این که طالبی طعم شیرین و خوشمزه‌ای دارد، خواص فوق‌العاده‌ای هم دارد که سلامتی را تضمین می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر با خواص این میوه‌ی خوش طعم آشنا شوید با ما همراه باشید.

طالبی: همیار لاغری

با وجود اینکه طالبی طعم شیرینی دارد اما چون از 90 درصد آب تشکیل می‌شود کم کالری است. در واقع در هر 100 گرم طالبی 30 تا 50 کیلو کالری وجود دارد و حاوی حدود 10 تا 12 درصد قند است.

برای اینکه بیشتر از خواص طالبی بهره‌مند شوید از طالبی‌هایی که بیشتر در معرض آفتاب بوده‌اند و کاملاً رسیده‌اند استفاده کنید. اگر قصد دارید چند کیلویی لاغر شوید و دنبال یک میوه‌ی کم کالری می‌گردید طالبی را دریابید.

طالبی مفید برای پوست و چشم‌ها

طالبی به همراه زردآلو و انبه یکی از میوه‌های سرشار از بتاکاروتنمی‌باشد. به این ترتیب که 100 گرم طالبی یعنی یک چهارم آن نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به بتاکاروتن را تأمین می‌کند. این آنتی اکسیدان پیش‌ساز ویتامینA می‌باشد برای همین قادر است قوه‌ی بینایی را تقویت کند. به این ترتیب که از شبکیه‌ی چشم محافظت کرده و دید شبانه را بهتر می‌کند. از این گذشته طالبی برای پوست نیز مفید است. در واقع این میوه یک برنزه کننده‌ی طبیعیاست و رنگ و رویتان را باز می‌کند./س

برچسب ها: طالبی ، لاغری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.