در بیمارستان امام خمینی؛

کارگاه و همایش تخصصی PRP برگزار شد

همايش تخصصي PRP امروز در سالن امام بیمارستان امام خمینی(ره) با حضور مسئولین فدراسیون پزشکی ورزشی و انجمن پزشکان ورزشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارگاه و همایش تخصصی PRP با هدف شناخت هر چه بهتر و علمی تر روش PRP در استفاده درست از آن در بیمارستان امام خمینی برگزار شد.
 
این همایش با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی، انجمن پزشکان ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از متخصصین از جمله دکتر مهدی  امام برگزار شد.
 
در اين همايش دکتر مهدی امام فوق تخصص روماتولوژی در خصوص PRP گفت: این روش درمانی به صورتی است که همه چیز در آن طبیعی است و در سراسر جهان از آن استفاده می كنند و نتایج خوبی گرفتند و این همایش اقدام خوبی است تا به بررسی وضعیت PRP در ایران بپردازیم تا بتوانیم نگاه علمی تری داشته باشیم با توجه به این که PRP موضوعی است که حتی در وزارتخانه ها باعث بسیاری از درگیری ها و اختلاف نظر ها شده است.
 
وی همچنین در ادامه به بحث تخصصی در مورد PRP و نقش آن در درمان دردها و بیماری های مفاصلی و استخوانی پرداخت.
 
امام خاطر نشان کرد: برای استفاده از PRP ، نیاز به نیروی آموزش دیده و متخصص داریم.

در ادامه دکتر پور کاظم رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس همایش در خصوص استفاده از روش PRP در زمینه ورزش گفت: هنوز هیچ گونه آزمایش PRP بر روی ورزشکاران المپیکی صورت نگرفته است.
 
وی افزود: برای انجام آزمایشات دوپینگ و استفاده از روش PRP یک نیم میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر در دست بررسی است و تا 2 سال آینده قرار است آزمایشات انجام شود ولی فعلاً روی بحث مکمل ها کار می کنیم.
 
کاظم پور در ادامه تصریح کرد: بحث مهم دیگر در زمینه ورزش و آسیب های ورزش ورزشکاران در مسابقات است که بسیاری از این آسیب ها به روش PRP بسیار سریع قابل ترمیم و درمان هستند، بنابراین باید هر چه بیشتر و علمی تر در این زمینه مطالعه کنیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.