کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات درمانی در ایران سالانه تعداد زیادی از گردشگری سلامت را به خود جذب می کند.

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1390 یک تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید که در قالب آن ایران بیماران عراقی را که نیاز به درمان دارند به صورت نامحدود تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی تصریح کرد: عمده خدمات درمانی که بیماران عراقی نیاز دارند در حوزه چشم پزشکی، جراحی و پیوند مغز و استخوان است.

امامی رضوی با بیان اینکه روند اجرای این تفاهم نامه از سال 91 آغاز شده است، گفت: هم اکنون یک گروه 27 نفره از بیماران عراقی به ایران آمده که در بیمارستان های چشم پزشکی نور و فارابی مورد درمان قرار گرفته وبهبود یافته اند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پزشکی ایران در رشته های تخصصی و فوق تخصص در سطح بالایی بوده و از کشورهای همسایه برای همه نوع بیماری به ایران مراجعه میکنند اما تمرکز ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت بیشتر معطوف به خدمات چشم پزشکی، اعمال جراحی قلب اطفال و بزرگسالان، پیوند و اعمال جراحی پیچیده برای درمان سرطان ها است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از چهل هزار نفر از اتباع خارجی برای دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه می کنند افزود: گردشگری سلامت در سه سال اخیر بیش از 50 میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

امامی رضوی یاد آور شد: اعتماد به پزشکان ایرانی در سطح منطقه، قیمت مناسب و کیفیت بالای ارائه خدمات باعث شده تعداد زیادی گردشگری سلامت جذب ایران شده و پس از درمان و بازگشت به کشور خود افراد بیشتری را برای دریافت خدمات درمانی در ایران تشویق کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار