معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 ، از احداث 1100 متر مربع فضای سبز در فضاهای عمودی بزرگراه ها و محدود ه های شهری خبر داد.

حمید ناصحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ضمن بیان این مطلب افزود: در آستانه بهره برداری از محدوده 6 کیلومتری پروژه شهید زین الدین به عنوان یکی از مهم ترین و شریانی ترین پروژه های بزرگراهی کلانشهر تهران، عملیات احداث فضای سبز عمودی با الگو برداری از طرح های طبیعی در دیواره ها و شیب های این بزرگراه با استفاده از گونه های مختلف گیاهی در دستور کار قرار گرفت.
 معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 ادامه داد: این طرح که با نظر کارشناسان و صاحب نظران فضای سبز به اجرا در آمده است دارای مزایایی از قبیل امکان استفاده از سنگ های طبیعی با رنگ های متنوع  والگو برداری از طبیعت و سازگاری با محیط زیست می باشد وبه علت عدم استفاده از سیمان، بستن، فلز و سایر مصالح غیر طبیعی ، سازگاری پایدار گیاه با سنگ و رشد و نمو طبیعی گیاه، ماندگاری و دوام سنگ نسبت به گلدان های بتنی و کول ها( 5 برابر بیشتر) است.
علی برخورداری رئیس اداره فضای سبز منطقه 4 در ادامه به امکان اجرا این طرح در فضاهای شهری مختلف شامل بزرگراه ها و معابر   اشاره کرد واظهار داشت: امکان استفاده از گونه های متفاوت پوششی، صخره ای، درختچه ای با توجه به مقرون به صرفه بودن آن،  دوام، پایداری ، عدم استفاده از مصالح سیمان و بتون و فلز وارتقاء سطح زیبایی محیط شهری گیری از الگوهای طبیعی از دیگر مزایای این طرح است که در بزرگراه ها و معابر منطقه به اجرا در آمده است.
 برخورداری خاطر نشان کرد: با توجه به این مزایا،  توسعه فضای سبز عمودی با روش دیواره سبز سنگی در بزرگراه ها و سایر معابر به میزان 1100  متر مربع با هزینه ای بالغ یک میلیارد ریال اجرا شده است./ز
برچسب ها: فضای ، سبز ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار