مسیحیان مورمونی امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که میت رامنی رقیب اوباما از پیروان آن است، با دادن لقب«فرقه» به دین خود محالفت کرده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، میت رامنی در صورت شکست دادن باراک اوباما در انتخابات ماه نوامبر، اولین رئیس جمهور مورمون ایالات متحده امریکا لقب خواهد گرفت. اما رای دهندگان مسیحی اوانجلیکال به این واقعیت بدبین هستند که عقاید مورمونی با عقاید آنها در تضاد است.

بسیاری از مسیحیان امریکایی، مورمونیسم را یک فرقه می دانند. مایکل اوترسون مدیر عامل روابط عمومی کلیسای مورمونی در گفت و گو با اسکای نیوز گفت:« روشن است که این ادعا کاملاً نادرست است.»

وی افزود:« در حقیقت ما روابط بسیار خوبی لا کلیساهای اوانجلیکال داریم و نزاع مذهبی در اینجا وجود ندارد. من فکر می کنم مردم تمایل دارند بدانند که به راستی مورمون ها چه عقایدی دارند.»

این کلیسا اقدام به برپایی کمپین تلویزیونی در سراسر کشور امریکا کرده که در آن انواع اقشار مردم وجود دارند. هر تبلیغات با جمله « ومن یک مورمون هستم» پایان می یابد. این کمپین قصد دارد نشان دهد مورمون ها هم مثل بقیه انسان ها هستند اما نقاط تاریک تاریخی این عقیده نشان می دهد که لکه ننگی هنوز وجود دارد.
 
 
استیفن منسفیلد، نویسنده کتاب« مورمونی کردن امریکا» به اسکای نیوز گفت:« از لحاظ مذهبی، 50درصد مردم امریکا مورمونیسن را یک فرقه می شمارند.

این گروه سابقه نژادپرستی و تعدد زوجین در تاریخ دارند (در حالیکه امریکا در سال 1890 تعدد زوجین را ممنوع اعلام کرد)، پس می توان نتیجه گرفت که «طبیعی» نیستند. نظر سنجی های عمومی هنوز بر سراینکه مردم بخواهند یک مورمون را انتخاب کنند توافق نظری ندارند اما چیزی که مشخص است این است که نسبت به دور قبل تبلیغات انتخاباتی در سال 2007 در این مورد خصومت کمتری وجود دارد.

کلیسای مورمونی در سال 1830 تاسیس شد و تا کنون 17 میلیون پیرو در سراسر جهان دارد.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: فرقه ، کلیسا ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.