قائم مقام ستاد راهبردي اجراي نقشه جامع علمي کشور گفت: اين نقشه بسيار مهم و ارتباط دانشگاه و صنعت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، دكتر کبكانيان در حاشيه نوزدهمين جلسه ستاد راهبردي اجراي نقشه جامع علمي کشور به مصوبات اين جلسه اشاره کرد و افزود: در نوزدهمين جلسه ستاد، به کارهايي که در اين چند ماه براي عملياتي کردن سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني انجام شده است، تمرکز کرديم که بخش هاي زيادي از آن مرتبط با نقشه جامع علمي کشور است.
 
وي در ادامه به ارتباط نقشه جامع علمي کشور با سال توليد ملي اشاره کرد وگفت: توليد ملي جداي از صنعت دانش بنيان و اقتصاد دانش بنيان نيست که در جلسه امروز بحث و گزارش هايي خوبي در اين خصوص ارائه شد .
 
کبكانيان افزود: اقدامات مشخص و  شفافي در نقشه جامع  علمي کشور در اين خصوص وجود دارد که از جمله آن حمايت از شرکت هاي دانش بنيان و ايجاد بازار فرابورس و ساماندهي نظام استاندارد علم و فناوري و همين طور ساز و کارها و مشوق هاي مالي ، قانوني و مالياتي براي بنگاه هاي نوآور و شرکت هاي دانش بنيان است .
 
قائم مقام ستاد راهبردي نقشه جامع علمي کشور در ادامه گفت: اگر ارتباط دانشگاه و صنعت به درستي تبيين شود شاهد رشد و شکوفايي بيشتر بخش توليد ملي خواهيم بود.
 
وي افزود: در جلسه امروز گزارش هايي از پيشرفت تدوين اسناد ملي کشور نيز ارائه شد که دو سند در دستور کار است.
 
کبكانيان گفت: اين اسناد مربوط به هوا و فضا و گياهان دارويي و طب سنتي است که مدتي پيش تصويب شده بود .
 
وي افزود : بخش هوا و فضا شامل سه بخش اساسي از جمله علوم و فناوريهاي فضايي، هوا نوردي و هوايي طراحي و ساخت هواپيماها و مسافربري هواپيماهاي مسافري است که اين سه مجموعه در دستور کار قرار گرفته بود و حدودا 75 درصد پيشرفت داشت که با نهايي شدن اين سند گزارش آن  در جلسه ارائه شد.
  
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه گفت: مصوبه ديگري در اين بخش داشتيم که مربوط به آئين نامه اجراي طرح هاي کلان ملي بود که در شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري تهيه شده و مصوبه شوراي عالي عتف را دارد که بايد در راستاي ستاد راهبردي اجراي نقشه جامع علمي کشور ارائه شود که انشاء الله اين آئين نامه نيز باعث تسريع و قانون مند شدن اجراي طرح هاي کلان خواهد بود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار