معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پیش نویس سند راهبردی امور نخبگان کشور برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ نسرین سلطانخواه تصریح کرد: تدوین سند راهبردی امور نخبگان کشور بنا به دستور مقام معظم رهبری در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت که در سال 90 تدوین و طی روزهای گذشته پیش نویس آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.
 

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اواخر سال 89 فرمودند که لازم است این سند به نحوی تهیه شود که ناظر بر عمل و امکانات باشد و از هر گونه انشاء نویسی پرهیز شود لذا بنیاد ملی نخبگان این ماموریت را پیگیری و سند مورد نظر را تهیه کرد که می بایستی از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای اجرای مقدمات آن انجام شود.
 

رئیس بنیاد ملی نخبگان اتخاذ رویکردهای متفاوت نسبت به اسناد مشابه را از ویژگی‌های سند نخبگان برشمرد و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این سند، اتخاذ رویکردهای متفاوت نسبت به اسناد مشابه است و بسیار تکامل پیدا کرده و تجربیات چند سال اخیر کشور در امور نخبگان لحاظ شده و کاستی‌های موجود هم به دقت رصد شده است و بحث آموزش نخبگان که تاکنون با جداسازی آنان از سایرین انجام می‌شد، از این پس کمرنگ می‌شود و اگر کار ویژه‌ای با نخبگان انجام شود به صورت فوق برنامه خواهد بود.
 

سلطانخواه خاطرنشان كرد: سند راهبری امور نخبگان در هفت فصل، 9 راهبرد ملی و 68 اقدام ملی با ساختار نقشه جامع علمی کشور هماهنگ و در راستای این سند بالادستی تدوین شده است.

/ع2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار