استاندار آذربایجان غربی گفت: 48 طرح در قالب مهر ماندگار در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه وحید جلال‌زاده در بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار تالار مرکزی و موزه تاریخ طبیعی ارومیه اظهار داشت: پروژه ساختمان تالار مرکزی ارومیه از جمله طرح‌های مهر ماندگار استان است که باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری انتظار داریم ساخت اسکلت این پروژه به اتمام برسد و برای این کار باید پیمانکاران با افزایش نیروی کار و تلاش مضاعف، روند احداث این ساختمان را شتاب بخشند.

به گفته جلال‌زاده هیچ مشکلی برای تامین اعتبار این طرح وجود ندارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از موزه تاریخ طبیعی استان بازدید کرد و افزود: قرار بود این پروژه تا آخر فروردین ماه سال 91 به بهره‌برداری برسد که به دلیل ضعف مالی پیمانکاران و عدم مدیریت صحیح در تدارک منابع و مصالح لازم با تاخیر اجرا شده است.

جلال‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه مشکل تخصیص اعتبارات این پروژه تا یک هفته آینده رفع می‌شود، گفت: پیمانکاران یک ماه فرصت دارند این پروژه را تحویل دهند.

وی همچنین افزود: بهره‌برداران در این پروژه باید در موازات کارهای ساخت‌وساز به تجهیز سالن‌ها و بخش‌های مختلف بپردازند.

پروژه موزه تاریخ طبیعی استان با زیربنای 3270 مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان در چهار طبقه در انتهای پارک ائللرباغی ارومیه در حال تکمیل است.

این موزه دارای سالن‌های مختلفی از جمله سالن اصلی، سالن کیهان‌شناسی، سالن آکواریوم، سالن هرباریم، سالن آمفی‌تئاتر، سالن اجتماعات آزاد و همچنین بخش‌های مختلف خدماتی، آموزشی و نمایشی، کارگاه‌های فنی و تاکسیدرمی و فضاهای ارتباطی است.

گفتنی است کار احداث ساختمان تالار مرکزی ارومیه نیز از آذر ماه سال 86 آغاز شده و تاکنون با تخصیص اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

این پروژه با مساحتی بالغ بر 18 هزار و 294 متر مربع دارای چهار بلوک با کاربری‌های آموزشی، هنری و اجرایی است.

ساختمان تالار مرکزی ارومیه دارای دو سالن تخصصی موسیقی و تئاتر نیز است که ظرفیت هر کدام به ترتیب 650 نفر و 1200 نفر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.