تكواندو كار سابق تيم ملي و مربي تيم ملي اميد معتقد است : با توجه به تجارب كرمي و معتمد در مسابقات گذشته مي توانيم اين دو تكواندو كار را در بازيهاي المپيك طلايي ببينيم .

هادي افشار در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، با بيان اين مطلب افزود: سال گذشته مربي بدنساز تيم فوتبال اميد نفت تهران بودم و امسال قرار است با تيم جوانان اين باشگاه فعاليت كنم و در اين مورد در حال مذاكره هستيم صحبت هايي نيز در خصوص مربيگري در يك تيم ليگ برتري تكواندو براي فصل جاري شده است.

*معتمد و كرمي بهترين هاي ايران هستند

وي در خصوص انتخاب و حضور محمد باقري معتمد و يوسف كرمي در بازي هاي المپيك لندن گفت: به نظر معتمد و كرمي بهترين هاي اوزان دوم و سوم المپيكي ايران بودند وكه انتخاب شده اند اين نفرات با توجه به عملكرد قبلي مورد تاييد كادر فني قرار گرفته اند .

وي افزود: همه انتخاب هاي صورت گرفته نزديك به هم بوده و كار بسيار سختي است از لحاظ فني شرايط يوسف كرمي با كوروش رجلي و باقري معتمد و با نصرآزاداني نزديك به هم بود به همين علت در اين برهه مربيان تيم ملي با توجه به تجارب قبلي ورزشكاران و مدال آوري انها دست به اين انتخاب زده اند.

افشار در مورد پيش بيني مدال آوري معتمد و كرمي درالمپيك لندن تصريح كرد: به احتمال بسيار اين دو تكواندو كار تيم ملي در المپيك مدال آوري مي كنند اما در مورد رنگ مدال آنها در المپيك با توجه به تجربه مدال آوريشان مي توانم آن ها را طلايي ببينم اما در هر صورت شرايط روز ورزشكاران از لحاظ جسمي ، رواني و فني بسيار مهم است.

*اضافه وزن كرمي مشكل ندارد

وي در مورد پنج كيلوگرم اضافه وزن يوسف كرمي قبل از مسابقات تكواندو المپيك گفت: از وضعيت دقيق كرمي اطلاعي ندارم اما فكر مي كنم تا فاصله زماني باقي مانده وي بتواند وزن خود را كنترل كند كرمي با توجه به مصدوميت قبلي اش فاصله تمرينات عمومي را از دست داده به همين علت دچار اضافه وزن است اما وي بازيكن با تجربه بودن و اين مسائل براي وي طبيعي است .

* تكواندو كاران  المپيكي از همه ظرفيت هاي خود استفاده كنند
 
وي در خصوص آنكه گفته مي شود كرمي و معتمد مدت ها است در مسابقه رسمي حاضر نشده اند و آمادگي مسابقه ندارند، افزود: بازيكني اين ضعف  را دارد که تازه کار باشد اما معتمد و کرمی به قدری تجربه حضور در مسابقات جهانی آسیا و بین المللی دارند که مشکلی در مورد مسابقه ندادن آنها نیست اما هنگام مسابقات مهم بحث روانی مهمترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنند. با کمک مربیان تیم ملی و همه اهالی تکواندو اگر این دو ورزشکار بتوانند از همه ظرفیت های خود استفاده کنند می توانند به راحتی در المپیک صاحب مدال شوند.

*معتمد و کرمی آبروی تکواندو ایران در المپیک هستند

وی ادامه داد: در مسابقات مهم عوامل محیطی دخالت بسیاری روی عملکرد بازیکن دارد اما این ورزشکار است که در این موارد باید از خلاقیت خود کمک بگیرد. فکر می کنم در این برهه همه جامعه تکواندو باید به تیم ملی کمک کنند زیرا آبروی تکواندو ایران همین دو نفر هستند. تکواندو در المپیک همیشه خوب بوده بنابراین نباید تفکرات منفی در آن القا شود.

افشار درخصوص بانوی المپیکی بانوان گفت: اطلاعات چندانی در مورد سوسن حاجی پور ندارم اما امیدوارم وی بتواند در المپیک مدال آوری کند به هر حال وی بهترین گزینه اعزامی به المپیک در بخش بانوان است. حاجی پور از توان فکری و جسمی خوبی بهره مند بوده و وضعیت ماه های اخیر وی که دچار افت نسبی شده تجربه بزرگی برایش محسوب می شود.

وی افزود: هر ورزشکاری برای اینکه بخواهدبه جایی برسد باید چیزی را از دست بدهد. به هر حال حاجی پور در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام با دید یک مسابقه تدارکاتی مهم شرکت کرد.

*عسکری از عهده هدایت المپیکی ها برمی آید

مربی تیم ملی امید در خصوص مربیگری عسکری در تیم ملی گفت: عسکری سکان هدایت تیمی را بر عهده گرفته است که مدت ها افتخارات فراوان آسیایی، جهانی والمپیکی را داشته است. وی سعی می کند همیشه آرامش خود را حفظ کند و فکر می کنم بتوانددر المپیک هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. همه شرایط موجود قبل از المپیک بستگی به وزارت ورزشی و جوانان دارد و در روز مسابقات هم همه باید به وی کمک کنند.

وی ادامه داد: عسکری مربی با تجربه ای بوده و در المپیک نوجوانان و مسابقات لیگ هم مربیگری کرده است ودر غیر اینصورت پولادگر وی را برای بازی های المپک انتخاب نمی کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.