خانم اميري! مگر خبرچين ساواك مي تواند دموكراسي خواه باشد؟! / پست جدید زارع در دانشگاه آزاد/ تور گردشگري براي تور كردن جوانان!.... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

 

روزنامه کیهان:

آقاي بهنود اگر شما ايراني بوديد از خجالت آب مي شدم!

«بهنود عزيز! مقاله ات را كه تاريخ 13 تير داشت و روي «روز آنلاين» گذاشته بودي خواندم. از شما چه پنهان كه چند تا از پاراگراف هاي آن به دلم ننشست و دلگيرم كرد. لحن و متن مقاله ات نشان مي دادكه نگراني مبادا تحريم هاي آمريكا و اروپا بي تأثير باشد و هنگامي كه روي موثر بودن تحريم ها دليل مي آوردي نتوانسته بودي اين نگراني را پنهان كني.

من هم مثل شما در انگليس زندگي مي كنم. اما نه به قول شريعتمداري كيهان تحت الحمايه MI6 به همين دليل نمي نويسم در كدام نقطه انگليس، چون، بگذريم. داشتم مي گفتم كه اينجا خيلي از خارجي ها چه ساكن ، چه پناهنده و چه دانشجو از كشورهاي پاكستان، اندونزي، هلند، يونان و چند كشور ديگر وقتي اخبار مربوط به ايستادگي و مقاومت جمهوري اسلامي در برابر تهديدها و تحريم هاي آمريكا را مي شنوند با تحسين به من نگاه مي كنند و من از اينكه ايراني هستم احساس غرور مي كنم. احساسي كه فكر نمي كنم هيچوقت به شما دست داده باشد.»

«حميد-ع» با اين مقدمه در صفحه فيس بوك خود، به نمونه هايي از برخوردهاي غيرانساني آمريكا، انگليس، فرانسه با شهروندان خود و مردم در كشورهاي آسيايي و عربي و آفريقايي اشاره كرده و خطاب به بهنود مي نويسد؛ وقتي شما به عنوان يك ايراني با دشمنان و قاتلان مردم در كشورهاي آسيايي و آفريقايي و قاتل هموطنان خود همزبان مي شوي، با همه وجود از اينكه ديگر ايراني نيستي و تابعيت انگليسي گرفته اي خوشحال مي شوم. آقاي بهنود! مي دانيد كه اگر غير از اين بود بايد به جاي شما از خجالت آب مي شدم»

از پشه به برج مراقبت براي پرواز آماده ام!

مشاور كروبي طي يادداشتي در وبلاگ شخصي خود اعلام كرد قصد دارد خود را از صحنه سياست بازنشسته كند البته هنوز به نتيجه اي قطعي در اين مورد نرسيده است!

مجتبي واحدي در مقدمه يادداشت خود هشدار هم داده است كه رسانه هاي داخلي و طرفدار نظام جمهوري اسلامي از اين خبر ذوق زده نشوند چرا كه اين بازنشستگي به معناي نااميدي وي نيست، اما نكته جالب استدلال هاي مشاور كروبي براي اين تصميم است.

او براي اين تصميم دو دليل ذكر كرده و در توضيح دليل نخست نوشته است: «نخستين دليل، وضعيتي است كه در داخل اردوي اصلاح طلبان وجود دارد و متاسفانه، انرژي گروهي از اصلاح طلبان، صرف مقابله با من مي شود... گروهي از دوستانم براي بازگشت بي قيد و شرط به داخل حاكميت و در واقع پذيرش وضعيت اسف انگيز حاكم بر كشور، با يكديگر مسابقه گذاشته اند.»

مشاور كروبي در ادامه مدعي شده اين رويكرد عده اي از اصلاح طلبان، كمك به ظالم و موجب عذاب الهي است اما ننوشته است كه دريافت مواجب از سفارت اسرائيل، روباه پير و عمله سازمان سيا شدن مشمول چه حكمي است!

مجتبي واحدي دليل دوم خود را ذكر نكرده و گفته است براي رفع مشكلاتش با اپوزيسيون خارج نشين مذاكراتي داشته اما آنها هم دست رد به سينه او زده اند. وي در پايان هم متذكر شده است كه براي اتخاذ تصميم نهايي حتما با مشاوراني مشورت خواهد كرد و از نظرات آنها بهره خواهد برد. البته بهتر است وي در انتخاب مشاوران خود دقت كند چرا كه مشاوران كروبي حتي نتوانستند او را در غلبه به آراي باطله ياري كنند و در نهايت نيز با طناب آنان به ته چاه فتنه رفت.

واحدي در انتها اعلام كرده است براي آغاز اين بازنشستگي تا مدتي در فيس بوك و ساير شبكه هاي اجتماعي تنها خواننده خواهد بود. اظهارات «وي» خواننده را به ياد پشه اي مي اندازد كه به درخت مي گفت محكم باش كه مي خواهم بلند شوم.

خانم اميري! مگر خبرچين ساواك مي تواند دموكراسي خواه باشد؟!

«نمي دانم به چه چيزي اعتقاد داري؟ اصلا نمي دانم به چيزي هم اعتقاد داري يا نه؟ ولي به شرفم و به ايراني بودنم قسم كه نوشته ات در سايت روزآنلاين حالم را به هم زد! يك جوري قلم زده اي كه انگار همه عمر و جواني از دست داده ات را در مبارزه گذرانده اي؟ هنوز گزارشي را كه از محفل مخفي رفقاي حزب در خيابان ژاله تهران براي ساواك فرستاده بودي و اسم و مشخصات من و عمويم را هم به عنوان اعضاي حزب توده و اخلالگران ضد سلطنتي به آن ضميمه كرده بودي جلوي چشمم رژه مي رود. حالا تصورش را بكن كه وقتي من و بعضي ديگر از رفقاي توده اي، نوشته رومانتيك تو را در سايت روزآنلاين مي خوانيم بايد چه حالي داشته باشيم غير از اين كه بگوئيم؛ سركار خانم نوشابه اميري! حالمان را به هم زدي!»

مطلب فوق را امير شيرنگي از اعضاي سابق حزب توده كه چند سالي در رژيم شاه زنداني بوده است در وبلاگ شخصي خود و در واكنش به يادداشت «نوشابه اميري» در سايت روزآنلاين نوشته است. نوشابه اميري در اين يادداشت به معرفي بخشي از كتاب در دست تاليف خود پرداخته. نوشابه اميري در اين بخش از كتاب تلاش مي كند صحنه اي احساسي و رقت انگيز از سرگرداني خانواده زندانياني را كه براي پرس وجو از حال نزديكان زنداني خود به دفتر دادستان مراجعه كرده اند، به تصوير بكشد. در بخشي از كتاب آمده است؛

«-حاج آقا، شوهرم را روز 17بهمن...

حرفم را قطع كرد:

- خبري نيست، برو.

اصرار كردم؛

- حتي يك تلفن هم نزده

انگار چندش اش شده باشد گفت:

- مگر قرار است بزند!

- نمي دانم! قانونا حق ندارد؟

كلمه قانون انگار او را آتش زد

- تو از قانون حرف نزن!

... جاسوس ها، كثافت ها، بايد همه تون رو مثل سگ بكشن!...»

شيرنگي در وبلاگ خود نوشته است «سركار خانم نوشابه اميري! اولين شرط مبارزه صداقت است كه نه ما در حزب توده از آن بهره اي داشتيم و نه شما و همسر محترمتان!

آقاي هوشنگ اسدي كه كوپل خبرچين ساواك بوديد. من بعد از انقلاب 57 بار ديگر در جريان ضربه سال 61 حزب توده بازداشت شدم و در آنجا بازجوي من كه جواني حدود 28 ساله بود، گزارش دستنويس شما از جلسه رفقاي حزب توده در خيابان ژاله را كه براي ساواك فرستاده بوديد به من نشان داد. حتما بنده و عمويم را به خاطر مي آوريد و دستنوشته خودتان را هم. خانم نوشابه! شما و حرف از مبارزه؟ من دل خوشي از رژيم ندارم ولي شما فقط به اين علت كه من و امثال من در محفل خيابان ژاله به نظام اقتصادي رژيم پهلوي اعتراض داشتيم نام ما را به عنوان «اخلالگران ضد نظام شاهنشاهي» به ساواك گزارش كرده بوديد. ولي رژيم اسلامي حزب ما- منظورش حزب توده است- را تا زماني كه طرح كودتاي آن فاش نشده بود، به عنوان يك حزب رسمي تحمل كرد و حتي زنده ياد كيانوري دبيركل وقت حزب ما در تلويزيون رژيم با آيت الله بهشتي به مناظره نشست. رژيم كنوني ايران به زندانيان سياسي اجازه تماس تلفني مي دهد. مرخصي مي دهد و زندانيان از درون زندان عليه رژيم بيانيه مي دهند. خانم نوشابه اميري تصديق بفرماييد كه يادداشت شما حالم را به هم زد.»

گفتني است هوشنگ اسدي، همسر نوشابه اميري نيز عضو و نفوذي ساواك در حزب توده بود كه بعد از انقلاب و افشاي اسامي روزنامه نگاران عضو ساواك، كميته انضباطي حزب توده تصميم به اخراج هوشنگ اسدي از حزب گرفت ولي با وساطت كيانوري و تعهد هوشنگ اسدي كه ادامه فعاليت وي به عنوان «عضو فعلا در قرنطينه» پذيرفته شد و حزب توده براي توجيه اين اقدام خود اعلام كرد كه هوشنگ اسدي نفوذي حزب توده در ساواك بوده است! در پي اين اقدام حزب توده، گروهك فدائيان خلق- شاخه اقليت- با صدور يك اعلاميه- سال 60- چند نمونه از دستنوشته هاي هوشنگ اسدي و نوشابه اميري را كه در آن به طور جداگانه، جلسات مخفي حزب توده و اعضاي آن را به ساواك لو داده بودند، منتشر كرد و در پايان اطلاعيه اين پرسش را مطرح كرده بود كه اگر آقاي هوشنگ اسدي و خانم نوشابه اميري نفوذي حزب توده در ساواك بوده اند، چرا فقط اسناد خبرچيني آنها به نفع ساواك در دست است و از خبررساني آنها به نفع حزب توده و عليه ساواك هيچ نشانه اي وجود ندارد.

دائره المعارف يا پايگاه بهايي ها و لائيك ها؟!

فصلنامه «نگاه نو» به مدير مسئولي «علي ميرزايي» (از مديران ارشد اقتصادي دولت هاي سازندگي و اصلاحات) كه پيوندهاي تنگاتنگي با حلقه لائيك هاي آمريكايي و باند سلطنت طلبان دارد، فردا پنجشنبه (22 تير) با همكاري «دائره المعارف بزرگ اسلامي» مراسم «جايزه مهتاب ميرزايي» را برگزار مي كند تا از مروجان الحاد و فراماسونري در ايران تجليل نمايد. اين نشريه پيش از اين نيز جايزه خود را به مروجان همجنس گرايي و مترجمان سكولار مانند «عزت الله فولادوند» اهداء كرده است.

«نگاه نو» كه پاييز 1370 با حمايت مالي و صاحب امتيازي «محمد تقي بانكي» (از نزديكان بهزاد نبوي و محسن سازگارا و مديرعامل شركت ملي فولاد ايران) و سردبيري (خشايار ديهيمي» (مروج ليبراليسم راديكال و هوادار نهضت آزادي) با امكانات «دولت سازندگي» منتشر شد، يكي از ارگان هاي مطبوعاتي تفكر انگليسي محسوب مي شود كه همواره از «آيزايا برلين» (جاسوس برجسته ام.آي.6 و فراماسونر انگليسي) به عنوان «پدر فكر آزادي مدرن» ياد مي كند.

«علي ميرزايي» (مدير نگاه نو) از مدتها پيش با دعوت از نويسندگان لائيك و پادوهاي رسانه اي سرويس اطلاعات و امنيت هلند مانند «عبدي كلانتري»، «مهرداد درويش پور» (مفسر صداي آمريكا)، «محمدرضا نيكفر» (مفسر راديو زمانه) اين نشريه را به محفل و ارگاني براي ترويج رويكردهاي دين ستيزانه تبديل كرده است. كلانتري كه از شاگردان «آرامش دوستدار» (داراي نام مستعار بابك بامدادان؛ نويسنده بهايي مسلك مقيم آلمان كه توهين هاي فراوانش به مقدسات ديني زبان زد است) به شمار مي رود، از 4 سال گذشته مديريت بخش انديشه «راديو زمانه» را برعهده دارد. «عبدي كلانتري» اكنون به همراه ديگر نويسندگان ضد دين «راديو زمانه» مانند «محمدرضا نيكفر» (نويسنده مقيم آلمان كه يك سكولار دو آتشه محسوب مي شود) در زمره همكاران فصلنامه «نگاه نو» به شمار مي روند، چنانكه در آخرين شماره (بهار 1391) اين فصلنامه مقاله اي از كلانتري با عنوان «شرايط آزادانديشي» چاپ شده كه در آن اصلي ترين شاخص هاي ايدئولوژي ماسوني ستوده شده است.

ترويج علوم انساني سكولار و ادبيات اروتيكال- جنسي غربي از مأموريت هايي است كه اين فصلنامه در 2 دهه گذشته به صورت آشكار و گاهي با استفاده از بودجه بيت المال دنبال كرده است، اما در سال هاي گذشته محفل «نگاه نو» توانسته است تا به نفوذ خود در لايه هاي مديريتي اصلاح طلبان عمق بيشتري بخشد و روابط نزديكي را با «دائره المعارف بزرگ اسلامي» (به مديريت «كاظم موسوي بجنوردي» كه از بودجه بيت المال استفاده ويژه كرده و مي كند) برقرار سازد تا جايي كه دوره هاي گذشته «جايزه مهتاب ميرزايي» در «مركز همايش هاي بين المللي رايزن» (متعلق به دائره المعارف) برگزار شده و نيز برخي از اعضاي شوراي علمي همين دائره المعارف (مانند عزت الله فولادوند كه از مبلغان همجنس گرايي است) به عنوان برنده اين جايزه معرفي شده اند!

«ژانت آفاري» (نويسنده بهايي و عضو بنياد اشرف پهلوي)، «مسعود نيلي» (كارشناس اقتصادي اصلاح طلبان)، «سيمين بهبهاني» (شاعره درباري و مديحه سراي فرح پهلوي)، «فريبرز رئيس دانا» (از محكومان پروژه كودتاي مخملي)، «هرمز همايون پور» (از كارگزاران انتشارات آمريكايي فرانكلين)، پرويز دوايي (سينمايي نويس مقيم پراگ)، «مهرداد اسكويي» (از عوامل باند سيامك پورزند)، «حسن كريم زاده) (كاريكاتوريست مورد حمايت صهيونيستها) و... از همكاران فصلنامه «نگاه نو» مي باشند.

اكنون اين سؤال مطرح است كه مسئولان مربوطه در مقابل اينگونه اقدامات خصمانه و آشكار چه اقدامي انجام داده و يا خواهند داد؟!

روزنامه وطن امروز:

پست جدید زارع در دانشگاه آزاد

کریم زارع، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در زمان ریاست جاسبی در حکمی از سوی فرهاد دانشجو، ریاست فعلی این دانشگاه به سمت مشاور منصوب شد. به گفته محمدصادق مهدوی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد این موضوع بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد صورت گرفته است. طبق این اساسنامه رئیس دانشگاه آزاد به هر تعداد که خودش مصلحت می‌داند می‌تواند مشاور داشته باشد و حدی برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گفته این مقام مسؤول در دانشگاه آزاد، هر 11 معاون و 18 روسای مناطق دانشگاه آزاد همچنین عده‌ای مدیران کل این دانشگاه در واقع مشاور رئیس دانشگاه آزاد نیز محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد در ادامه اعلام کرد: فرهاد دانشجو هیچ حکمی برای انتصاب مشاور عالی یا قائم مقام این دانشگاه صادر نکرده هر چند طبق اساسنامه دانشگاه می‌تواند بخشی از اختیارات خود را به قائم مقامش واگذار کند.

رونمايي از ارتباطات نزديکان پهلوي با يکديگر

درگيري درون محفلي فرود فولادوند، سركرده گروهک تروريستي حامي ربع‌پهلوي (تندر) باعث راه افتادن موجي از افشاگري‌ها ميان اعضاي اين گروهك شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، فردي كه خود را در سطح فضاي مجازي با عنوان كژدم معرفي مي‌كند با درگير شدن با مديران سايت گروهك تروريستي «تندر» دست به افشاگري و تهديد عليه دوستان سابق خود زده است و عنوان كرده در چند روز آينده چند فايل صوتي و تصويري از فسادي گسترده ميان اعضاي گروهك تروريستي «تندر» را در سطح فضاي مجازي منتشر مي‌كند. نويسنده وبلاگ کژدم در ابتداي افشاگري خود عليه اين گروهك تروريستي سلطنت‌طلب مي‌نويسد: چندی است که عناصر تشکل «تندر» که تحت نام انجمن پادشاهی ایران فعالیت می‌کنند؛ افراد خود را در فیس‌بوک روانه میدان کرده‌اند مبنی بر اینکه مطالب وبلاگ مرا نخوانند و پست‌های مرا در فیس‌بوک و دیگر امکانات اینترنتی باز نکنند، زیرا دارای ویروس است. کژدم در ادامه ضمن تهديد كردن اعضاي گروهك «تندر» به فسادي که تا مغز استخوان در ميان اعضاي انجمن پادشاهي نفوذ كرده، مي‌گويد: مطلب دیگر آنکه در چند روز آینده چند فایل ویدئویی و صوتی را منتشر مي‌كنم که فساد تا مغز استخوان نفوذ کرده در گروه «تندر» را به سمع همه مبارزان برسانم.

روزنامه تهران امروز:

احمدی‌نژاد : خداوند ديني به نام یهودیت و مسیحیت نفرستاده است

يك روز پس از آنكه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور اظهارات خود درباره تلمود را اصلاح كرد رئيس‌جمهور سخناني درباره يهوديت و مسيحيت گفت.محمود احمدي‌نژاد گفت: خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است. خداوند دینی به نام مسیحیت و یهودیت نفرستاده است. حضرت ابراهیم(ع) منادی اسلام بود، حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی(ع) نیز منادی دین اسلام بودند.

او كه در اجلاس بين‌المللي زنان و بيداري اسلامي سخن مي‌گفت، تصريح كرد: خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است و آن اسلام است، پیامبر عزیز ما متعلق به تمام جهان است که پیامبرخاتم(ص) است. ایشان پیامبر مردم آمریکا، اروپا و آسیا نیز هست. پیامبر بودایی‌ها نیز هست و آمده است تا همه را نجات دهد. احمدی‌نژاد گفت: پیامبر عزیز ما فقط برای مسلمانان نیست، قرآن نیز فقط برای مسلمانان نیست، قرآن متعلق به همه انسان‌هاست.

سوريه خط مقدم ماست

حجت‌الاسلام مهدي طائب معتقد است كه خط مقدم ما در سوريه است. رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در اين رابطه مي‌گويد: الان ما در سوريه درگير هستيم و خط مقدم ما آنجاست در اين جبهه مقابل تمام استكبار ايستاده‌ايم، تلاش استكبار اين است كه سوريه را با عمليات رواني شكست دهد. طائب كه در نشست اعلام موجوديت جبهه جهاد سايبري مرصاد سخن مي‌گفت، افزود: بدانيد القاعده مساوي با طالبان است اعم از چچني، افغاني، پاكستاني و … كه جذب سيستم طلبگي عربستان شده و آنجا تربيت شده‌اند، آمريكا كل باقي‌مانده‌هاي القاعده را جمع كرده و آورده تا سوريه را بزند. اما نظر رئيس شوراي قرارگاه عمار درباره موضع گيري مسئولان در خصوص سوريه نيز جالب توجه بود.

او در اين باره مي‌گويد: برخي از مسئولان ما مي‌گويند ما از اصلاحات بشار اسد حمايت مي‌كنيم؛ اين به لحاظ عمليات رواني غلط است؛ چرا كه آنجا آمريكا آمده تا بشار اسدي را كه در جبهه مقاومت است، بردارد.

طائب تاکید دارد: شكستن جبهه‌اي كه آنها به راه انداخته‌اند تنها با عمليات رواني متقابل ممكن است؛ اطلاع‌رساني بهنگام و درست و رو كردن دست دشمن، بنابراين عمليات رواني به مراتب سخت‌تر و دقيق‌تر است.

كميته مشترك دولت و مجلس براي تذكرا‌ت

معاون پارلماني رئيس‌جمهور ديروز خبر از تشكيل كميته مشتركي ميان مجلس و دولت براي ساماندهي به تذكرات داد. اين موضوع در حالي مطرح شد كه تذكرات مجلسي‌ها به دولت همواره يكي از چالش‌هاي عمده ميان اين دو قوه است. تا آنجا كه بعضي اوقات حتي از تريبون‌هاي ديگر نيز به اين موضوع اعتراض شد. آيت‌الله احمد جنتي از جمله افرادي بود كه از تريبون نماز جمعه نسبت به احضار پي‌درپي وزرا به مجلس اعتراض كرده و از مجلس خواسته بود كه به اين موضوع رسيدگي كنند.

حال لطف الله فروزنده كه از او به عنوان يكي از مديران موفق دولت ياد مي‌شود به دنبال حضور چند ماهه‌اش در معاونت پارلماني رئيس‌جمهور مقدمات يك كميته مشترك ميان مجلس و دولت را فراهم آورد.

او گفت: ما پیشنهاد کمیته مشترک را داده‌ایم و آقای لاریجانی هم موافقت کرده است اما هنوز به صورت عملیاتی شروع نشده و منتظریم تا وی اعلام کند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درخصوص بحث‌های نظارتی مجلس قرار شد کمیته مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل شود، گفت: بنده به همراه یکی از نواب رئیس مجلس مدیریت کار را در این کمیته بر عهده داشته و سوالات و تذکرات را ساماندهی خواهیم کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر همین اساس یادآور شد: سوالات و تذکراتی که وارد است را صریحاً پاسخ می‌دهیم؛ همچنين به طور متناوب و مرتب مسئولان اجرایی در کمیسیون‌ها و در صحن مجلس حضور پیدا کرده و به ارائه گزارش می‌پردازند؛ این کمیته مشترک زمینه دیدار نمایندگان را از کارها و پروژه‌ها نیز فراهم می‌کند.

حمايت از کانديداتوري سعيد جليلي در جبهه پايداري‌

فاطمه آليا روز گذشته تلويحا از نامزدي سعيد جليلي براي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم حمايت كرد. اين چندمين بار است كه يكي از اعضاي جبهه پايداري درباره انتخابات آينده به جليلي چراغ سبز نشان مي‌دهند. آنچه آليا نيز بر آن تاكيد دارد اين است كه هنوز به صورت رسمي در جلسات جبهه پايداري درباره نامزدي جليلي در انتخابات رياست‌جمهوري آينده بحثي نشده است. البته اين نماينده تهران خبرهاي جديدي هم از جبهه پايداري داشت.

او خبر داد كه در جلسه اخير پايداري تاكيد شد، در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم همچون انتخابات مجلس نهم اين جبهه به رسالت خود عمل و سعي کند با معرفي نامزدي که با معيارهاي جبهه پايداري هم خواني داشته باشد حضور فعالي در انتخابات داشته باشد. آليا كه با آريا گفت‌وگو مي‌كرد درباره کانديداتوري سعيد جليلي گفت: ايشان رسما جايي اعلام نکرده که کانديداي رياست‌جمهوري مي‌شود يا خير اما در کامنت‌هايي که بعد از مذاکرات 1‌+ 5 ديده مي‌شد از ايشان تعريف‌هايي صورت مي‌گرفت که شخصيت مثبتي هستند و در واقع ازاين طريق از کانديداتوري وي حمايت‌هايي شده است اما در جبهه پايداري پس از اعلام موجوديت جليلي به صورت رسمي و بررسي‌هاي لازم درباره ايشان و ديگر کانديداها تصميم‌گيري مي‌شود.

وي با رد تلويحي حمايت اين جبهه از نامزدي حدادعادل در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: براي انتخابات رياست‌جمهوري هم کساني که در معرض کانديداتوري انتخابات قرار گيرند جبهه پايداري آنها را با معيارهاي خود مي‌سنجد و در آن زمان با بيانيه از فرد مورد نظر حمايت مي‌کند.

روزنامه ملت ما:

تشديد فعاليت مبلغين تبشيري مسيحيت در اهواز

یکی از فرقه های تبشیری مسیحیت که مورد تایید کلیسای رسمی مسیحیت نیز نیست به تشدید فعالیتهای خود در اهواز اقدام کرده است. «ب س » که «شبان» این فرقه بوده و به صورت تشکیلاتی از تهران توسط عوامل این فرقه حمایت می شود با همکاری همسر خود به ترویج مسیحیت در بین جوانان مسلمان اقدام می نماید. متاسفانه فعالیت این دو نفر باعث جذب تعدادی از جوانان مسلمان به آنان شده است.

ابراز ناخوشايندي از اقدامات زودرس انتخاباتي

گفته می شود یکی از مسئولان ارشد نظام از شروع زودرس فعالیت های انتخاباتی توسط یکی از چهره های مطرح برای کاندیداتوری ابراز نارضایتی کرده است. گفته می شود این کاندیدای احتمالی ستادهای خود را در پوشش یک شرکت فرهنگی و هنری ساماندهی کرده است.

تور گردشگري براي تور كردن جوانان!

این روزها بسیاری از آژآنس های مسافرتی و تورهای گردشگری برای جذب مشتری از بین جوانان و کسب درآمد به شگردی متوسل شده اند که جز ترویج فرهنگ ابتذال در داخل و خارج از کشور نام دیگری نمی توان برآن نهاد. این آژانس های مسافرتی برای خروج دختر و پسر مجرد و نامحرم با یکدیگر و وارد کردن توریست های فاسد کشورهای شرق آسیا به داخل کشور از ترفندی به نام «تورهای گروهی و بازدیدهای علمی و فرهنگی» استفاده می کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

مواجه شدن با قاتل پدر در مراسم یادبود
 
* گروهي از افسران ارتش اردن شركت كننده در جنگ شش روزه اعراب و اسراييل در سال 1346 در مراسم يادبودي كه از سوي ارتش رژيم اشغالگر قدس به مناسبت چهل و پنجمين سالروز اين جنگ در قدس برگزار شد، مشاركت كردند.

به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتض، اين مراسم به مدت دو روز و توسط دو موسسه اسراييلي به نامهاي "فردريش ايبرت" و "سازمان همكاري اقتصادي" (اي سي اف) و با همكاري مركز اردني "صلح و توسعه امان" برگزار شده است.

اين مراسم شامل برنامه‌هايي چون ملاقات نظاميان اردني و اسراييلي شركت كننده در جنگ شش روزه اعراب و اسراييل بود. هاآرتض افزود: افتتاحيه اين مراسم با قصيده گويي شاعر صهيونيستي "حاييم غوري" و ترجمه آن به عربي آغاز شد. در ادامه، فرمانده گردان نظامي اردني كه در آن سال از تل الذخيره دفاع مي‌كرد اسامي كشته شدگان ارتش اردن را در اين منطقه ذكر كرد و سپس معاون فرمانده گردان اسراييلي كه به اين تل در آن زمان حمله كرده بود نيز اسامي كشته شدگان اسراييلي را نام برد.

نكته جالب در اين مراسم، زماني بود كه يك افسر اردني كه پدرش در جنگ توسط نظاميان اسراييلي كشته شده بود متوجه شد نفري كه در كنارش نشسته همان افسر اسراييلي مي‌باشد كه فرمان مرگ پدرش را صادر كرده است. هاآرتض نوشت كه اين افسر اردني پس از اطلاع از اين امر حالت عجيبي همراه با نفرت داشت.

ارتباط اسراییل و آمریکا مثل ارتباط ارباب و برده است
 
* يك نويسنده آمريكايي مي‌گويد: ارتباط اسراييل و آمريكا ارتباط "ارباب و برده" است. "كوبن بارت" نويسنده آمريكايي و كارشناس مطالعات اسلامي، آمريكا را برده هدف صهيونيسم در بي‌ثبات كردن كل خاورميانه دانست و گفت: واشنگتن و متحدانش همگي براي تحقق خواست صهيونيسم افراط گراي ليكود در تلاش براي بي‌ثبات كردن كل منطقه گرد آمده‌اند. وي گفت: اين، خدمت كردن به اهداف ليكود است.

با بي‌ثبات كردن منطقه، نه تنها به اهداف اسرائيل، بلكه به اهداف ليكود افراطي راست گرا كمك مي‌شود. اين مؤلف آمريكايي درحالي كه به حزب اسرائيلي ليكود به رياست بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم اشاره داشت، گفت: "به نظر من ليكودي‌ها مي‌خواهند خاورميانه را به جنگي بزرگ بكشانند؛ جنگي كه به آن‌ها اجازه مي‌دهد پاك سازي قومي در فلسطين را تمام كنند و از پيگرد قضايي براي حوادث يازده سپتامبر و جنگ‌هايي كه برافروخته اند، بگريزند."

80 کودک فلسطینی در اسارت صهیونیست ها
 
* وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطيني وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين در گزارشي از اسارت هشتاد كودك فلسطيني اهل قدس بدست صهيونيستها از آغاز سال جاري ميلادي در بيت المقدس خبر داد. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) در گزارش وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطيني آمده است كه اين كودكان شش تا دوازده ساله در حملات شهرك نشينان صهيونيست و يا يورش نظاميان اين رژيم به مسجدالاقصي بازداشت شده‌اند.

براساس اين گزارش، كودكان اسير پس از بازداشت براي گرفتن اعتراف مورد ضرب و شتم و شكنجه قرار گرفته‌اند. در اين گزارش همچنين آمده است كه سالانه حدود هفتصد كودك فلسطيني در سرزمينهاي اشغالي فلسطين به اسارت نظاميان صهيونيست در مي‌آيند.

 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار